مجلس؛ برای رونق حمل و نقل دریایی سیاست های حمایتی دارد/ توجه به دریانوردان و ملوانان؛ هدف ویژه کمیته بنادر و دریانوردی مجلس/ حمل و نقل دریایی یکی از مولفه های پیشران اقتصاد ایران است اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور رونمایی از کتاب «اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران»/ بررسی تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا سال 2012میلادی/ تهیه سند بین المللی نقش ایران در تمدن دریایی حرکت کشتیرانی تجاری ایران، یک روز هم متوقف نشد/ نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و غیر دولتی پررنگ تر می شود/ کشتیرانی ایران؛ به استانداردهای بین المللی مجهز است/ هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشده است/ در آینده ای نزدیک؛ قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود بدون دریانوردان؛ دستیابی به اهداف دریایی امکان پذیر نیست/ تجارت آزاد حق ایران است/ هیچ کس نمی تواند خدشه ای به واردات و صادرات کشور وارد کند/ قدردانی از ارگان های دریایی برای همراهی در صادرات کالا/ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور نداریم آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/ تجلیل از دریاییان نمونه کشور با حضور مدیران ارشد ارگان های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی/ کسب بالاترین امتیاز در تمامی شاخص های عمومی ، اختصاصی و رشد عملکرد
اجرای طرح هوشمندسازی تردد کامیون ها و توزیع عادلانه بار دستاورد مهم سال گذشته /تلاش درجهت  تقویت حمل و نقل چند وجهی رویکرد سال جهش تولید
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرای طرح الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تردد کامیون ها در بندر شهید رجایی با هدف توزیع عادلانه بار را یکی از مهمترین دستاوردهای سال گذشته و تقویت حمل و نقل به منظور گسترش سرمایه های متمرکز را مولفه مهم سال جهش تولید عنوان کرد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" یکی از اقدامات مهم و موثر سال گذشته ( رونق تولید )را اجرای طرحی  موسوم به "کنترل دسترسی"( (Access Control)عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح  با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی،  طراحی، استقرار و اجرا شد.

وی افزود: در همین راستا و بنا به دستور وزیر راه و شهرسازی با هدف  توزیع عادلانه بار، استفاده از این زیر ساخت در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت عملیاتی و اجرا شد .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان کرد: در قالب گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون ها، طی سال گذشته جلسات متعددی بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل جاده ای برگزار و پس از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همچنین تقویت نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید .

عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح "کنترل دسترسی" و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد شده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست .

تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز مولفه مهم سال جهش تولید

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان  با بیان اینکه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با شیوه های سنتی حائز مزایایی متعددی است اظهار داشت : ارتقا و تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز یکی از مهمترین مولفه هایی است که درسال جهش تولید در دستور کار بنادر استان قرار دارد.

عفیفی پور با اشاره به ظرفیتها و زیرساخت های ایجاد شده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل ترکیبی در بندر شهیدرجایی عنوان کرد : سال گذشته ایجاد خطوط جدید ، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یکی از مهمترین الویتهای عمرانی این بندر بود و امسال بهره گیری از مزیت های ایجاد شده با هدف یکسان سازی فعالیتها، همچنین حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور حمایت از تولید در کشور و منطقه را به جدیت دنبال خواهیم کرد.

این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای ایجاد شده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم های رایج سنتی  دانست و گفت: استفاده از ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشکلاتی همچون تاخیر در امر  تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد که در فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری کرده و با بهره برداری حداکثری از سرمایه گزاری ایجاد شده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع کشور ایجاد کرده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.

به گفته عفیفی پور امکان انتقال سریع مواد اولیه، کاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات کالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و نقل از یکسو، یکسان سازی فعالیتها و آیین نامه های مشترک در سطح بین المللی با تقویت حمل و نقل چند وجهی را از سوی دیگر مهمترین مولفه ها و مزیتهایی برشمرد که منجر به توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در کشور خواهد گردید .

۴ فروردین ۱۳۹۹ ۰۹:۳۹
کد خبر : ۴۹,۷۹۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید