مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان اجرای طرح الکترونیکی کردن و هوشمندسازی تردد کامیون ها در بندر شهید رجایی با هدف توزیع عادلانه بار را یکی از مهمترین دستاوردهای سال گذشته و تقویت حمل و نقل به منظور گسترش سرمایه های متمرکز را مولفه مهم سال جهش تولید عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل
بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" یکی از اقدامات مهم
و موثر سال گذشته ( رونق تولید )را اجرای طرحی
موسوم به "کنترل دسترسی"( (Access Control)عنوان کرد و اظهار داشت: این طرح با هدف ساماندهی و نظم دهی ترددها به مجتمع
بندری شهیدرجایی و هوشمند سازی دروازه های ورودی منطقه ویژه اقتصادی، طراحی، استقرار و اجرا شد.
وی افزود: در همین راستا و بنا به دستور وزیر
راه و شهرسازی با هدف توزیع عادلانه بار،
استفاده از این زیر ساخت در دستور کار قرار گرفت که با موفقیت عملیاتی و اجرا شد .
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان خاطرنشان
کرد: در قالب گام نخست طرح الکترونیکی کردن روند ورود و خروج کامیون ها، طی سال
گذشته جلسات متعددی بین مسئولان سازمان بنادر و دریانوردی و راهداری و حمل و نقل
جاده ای برگزار و پس از بررسی و پایش متعدد، رفع موانع و نقاط ضعف همچنین تقویت
نقاط قوت طرح با موفقیت به انجام رسید .
عفیفی پور، اطلاع رسانی ابعاد مختلف طرح
"کنترل دسترسی" و تبادل اطلاعات الکترونیکی در بستر نرم افزاری ایجاد
شده بین دو سازمان و بخش های صنفی مربوطه را عامل کلیدی در موفقیت این طرح دانست .
تقویت حمل و نقل چند وجهی و گسترش
سرمایه های متمرکز مولفه مهم سال جهش تولید
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه حمل و نقل چند وجهی در مقاسیه با
شیوه های سنتی حائز مزایایی متعددی است اظهار داشت : ارتقا و تقویت حمل و نقل چند
وجهی و گسترش سرمایه های متمرکز یکی از مهمترین مولفه هایی است که درسال جهش تولید
در دستور کار بنادر استان قرار دارد.
عفیفی پور با اشاره به ظرفیتها و زیرساخت های
ایجاد شده درجهت گسترش و تعمیم حمل و نقل ترکیبی در بندر شهیدرجایی عنوان کرد :
سال گذشته ایجاد خطوط جدید ، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی یکی از مهمترین الویتهای
عمرانی این بندر بود و امسال بهره گیری از مزیت های ایجاد شده با هدف یکسان سازی
فعالیتها، همچنین حفظ و توسعه بازارهای صادراتی به منظور حمایت از تولید در کشور و
منطقه را به جدیت دنبال خواهیم کرد.
این مقام مسئول بهره گیری از بسترهای ایجاد
شده درحمل و نقل چندوجهی در بنادری همچون شهید رجایی را بهترین شیوه درمقایسه با سیستم
های رایج سنتی دانست و گفت: استفاده از
ظرفیت های موجود در حمل و نقل چند وجهی از بروز مشکلاتی همچون تاخیر در امر تخلیه و بارگیری، افزایش هزینه های زائد که در
فرایندهای سنتی مترتب است، جلوگیری کرده و با بهره برداری حداکثری از سرمایه گزاری
ایجاد شده با هزینه های پایین، مزیت عمده ای در بهره برداری از منابع کشور ایجاد
کرده و ارزش افزوده قابل توجهی را به همراه خواهد داشت.
به گفته عفیفی پور امکان انتقال سریع مواد
اولیه، کاهش مصرف انرژی، تسریع در امر صادرات کالاهای تولیدی و سهولت در امر حمل و
نقل از یکسو، یکسان سازی فعالیتها و آیین نامه های مشترک در سطح بین المللی با تقویت
حمل و نقل چند وجهی را از سوی دیگر مهمترین مولفه ها و مزیتهایی برشمرد که منجر به
توسعه بازرگانی بین المللی و جهش تولید در کشور خواهد گردید .