اعتراض انجمن حفاظت از محیط زیست کاریستوس یونان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران/ محیط زیست کاریستوس نباید بهای سنگین گزینه های سیاسی دولت یونان را پرداخت کند/ نفتکش باید فورا بندر کاریستوس را ترک‌ کند سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری
تهدیدات کرونا را در حوزه حمل و نقل به فرصت تبدیل خواهیم کرد/ بازسازی اساسی در ناوگان حمل و نقل دریایی در دستور کار/ ساخت شناورها و تجهیزات ساحلی توسط مهندسان داخلی/ تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان تا سال
وزیر راه و شهرسازی گفت: امیدواریم بتوانیم تهدیداتی را که کرونا برای حوزه حمل و نقلی ایجاد کرده است را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در بخشی از سخنانش در برنامه نگاه یک شبکه یک سیما به دوران پساکرونا و اقداماتی که نیاز است اشاره کرد و افزود: جلسات متعددی در کمیته های حمل و نقل با حضور اعضای انجمن ها و تشکل ها برگزار شده که در سه حوزه فکر و رویکرد، نوسازی و ساختاری پیشنهاداتی مطرح شده است، از اینرو امیدواریم بتوانیم تهدیداتی را که کرونا برای حوزه حمل و نقلی ایجاد کرده است را به فرصت تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای بازسازی اساسی در ناوگان حمل و نقل به ویژه ریلی، جاده ای، دریایی و هوایی برنامه هایی در نظر گرفته شده که در دوران پسا کرونا با اقدامات اجرایی و همچنین با مشارکت دستگاه های مختلف و استفاده از ظرفیت های آنها عملیاتی شود.

وی درباره راه آهن چابهار-زاهدان، گفت: برای ساخت این راه آهن از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شده و بخش اول آن را تحویل گرفته ایم و امیدواریم با همکاری قرارگاه خاتم الانبیاء تا سال ۱۴۰۰ بتوانیم این پروژه را به بهره‌برداری برسانیم.

 اسلامی درباره روندی که در بخش دریایی طی می شود،افزود: در بخش دریایی پروتکل هایی با همکاری انجمن های صنایع دریایی امضاء شده است تا شناورها و تجهیزات ساحلی توسط مهندسان داخلی ساخته شود و با توجه به اینکه در این زمینه ظرفیت های بی نظیری وجود دارد تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد تا در بخش مهندسی بتوانیم پروژه هایی را به انجام برسانیم.

 وی درباره اقدام دشمنان برای انزوای ایران در سازمان بین المللی دریانوردی،اظهار داشت: سال گذشته برایان هوک که خود سردسته تروریست‌ها است در جریان راهزنی که آنها انجام داده بودند، برای صدور یک بیانیه خاص علیه ایران وارد رایزنی با کشورهای عضو شد که به لطف خدا و اقدام هوشمندانه دولت موفق به گرفتن این قطعنامه نشدند و همه اعضاء این موضوع را پذیرفتند که ایران متعهد به ضوابط است.

وی توضیح داد: در آیمو( سازمان جهانی دریانوردی) کشورهای آمریکایی سعی داشتند به دلیل توقف کشتی انگلیسی در ایران، بیانیه علیه ایران صادر کنند اما با همکاری وزارت امور خارجه و وزارت راه و شهرسازی این اقدام آنها متوقف شد چرا که ایران به عنوان یک نماینده فعال و کشور موثر اقدامات قابل قبولی را در حوزه دریایی انجام داده است.

 وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط فعلی تنها یک پایانه دریایی فعال است.

 اسلامی تصریح کرد: در سال ۹۷ میزان جابجایی های کالاها در بنادر ۱۳۴ میلیون تن بود و در سال ۹۸ به ۱۴۸ میلیون تن رسیده که این افزایش جابجایی کالا، جهشی بوده است و روز گذشته هم در بندر چابهار ۷ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی وارد شده که این خود یک اقدام بسیار گسترده در شرایط کنونی کشور به شمار می‌رود.

 وی افزود: هم اکنون میزان تخلیه و بارگیری در بندر چابهار از دو هزار و ۴۰۰ هزار تن به سه میلیون تن رسیده و این حجم از جابجایی کالا ها باعث ایجاد رونق در سیستان و بلوچستان شده است.


۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ۰۸:۱۸
باشگاه خبرنگاران |
کد خبر : ۵۰,۰۳۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید