از سرگیری سفر دریایی بندر شهید باهنر به شارجه بعد از 2 سال وقفه اراده ایران و ازبکستان بر همکاری و تحول اقتصادی است/ نقش موثر بندر چابهار در تسهیل حمل و نقل و لجستیک منطقه بازدید سفیر ژاپن در ایران از بندر امام(ره) نگاه سازمان بنادر در ارتباط با همسایه ها موجب پویایی اقتصاد ایران خواهد شد/ ضرورت توسعه روابط دریایی و بندری و تردد خطوط منظم کشتیرانی با کشورهای همسایه یک میلیون تن گندم از بندر چابهار وارد کشور شد ظرفیت سیلوی غلات بندرامیرآباد به 312 هزار تن افزایش یافت ازبکستان؛ فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و سرمایه‌پذیری/ رویکرد سازمان بنادر در توسعه همکاری با همسایگان به سود اقتصاد ایران است/ همکاری ایران و کشورهای آسیای میانه؛ معامله برد-برد است پایان طوفان دریایی منطقه شمال مرکزى خلیج فارس و دریای عمان بدون خسارت جانى و مالى اعلام حمایت اتاق بازرگانی ایران و ازبکستان از توسعه روابط تجاری با ازبکستان/ تقدیر از نگاه سازنده سازمان بنادر به توسعه روابط اقتصادی با ازبکستان/ استفاده از ظرفیت بنادر ایران برای بازار ازبکستان؛ اتفاق بسیار مثبت برای اقتصاد کشور است راهبرد تجاری تاشکند برای توسعه روابط ترانزیتی با تهران/ ایجاد مرکز لجستیک کالای ازبکستان در بندر چابهار
استراتژی سازمان بنادر برای مدیریت آسیب های اقتصادی ناشی از کرونا
معاون بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با پیچیده خواندن تاثیرات اقتصادی شیوع جهانی ویروس کرونا بر اقتصاد، تاکید کرد: برای عبور از بحران ناشی از انتشار گسترده ویروس کووید 19 و جلوگیری از آسیب های جدی اقتصاد، به برنامه ریزی دقیق در حوزه های لجستیک، تعرفه گذاری و توافق نامه های بین المللی نیاز داریم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در مراسم معارفه مدیرکل جدید ترانزیت ، لجستیک و توافق نامه ها، تصریح کرد: تدوین استراتژی، مهم ترین راهبرد سازمان بنادر و دریانوردی درحوزه ترانزیت بندری و زنجیره تأمین کالا قلمداد می شود.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با موثر دانستن ساختار اداره کل ترانزیت، لجستیک و توافق نامه ها بر میزان رضایت مندی مشتریان و قیمت تمام شده کالا ، خاطر نشان کرد: بیش از 148 میلیون تن کالا اعم از نفتی و غیر نفتی در بنادر کشور تخلیه و بارگیری می شود، که ارائه خدمات مطلوب بندری و پایین آوردن قیمت تمام شده کالا، مستلزم برنامه ریزی ، هدف گذاری و به کارگیری همه ظرفیت های سازمانی و برون سازمانی است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با تاکید بر شناسایی نقاط ضعف در فرآیند تعرفه گذاری به ویژه در حوزه های سرمایه گذاری و امور بندری، اظهار داشت: برای عبور کم هزینه از شرایط تحریم و رکود ناشی از بیماری کرونا، به هم افزایی و هماهنگی با سایر ارگان های مرتبط مثل وزارت صمت و سازمان حمایت از مصرف کننده نیاز داریم.
در این مراسم همچنین خسرو سرایی؛ مدیرکل جدید ترانزیت ، لجستیک و توافق نامه ها، از شناسایی تاثیرات سه عامل تحریم، کرونا و سقوط شدید بازار نفت، بر روند فعالیت سازمان بنادر در حوزه ترانزیت و لجستیک خبر داد و با حایز اهمیت خواندن موضوع تعرفه و رضایت مندی مشتریان در سازمان بنادر ، گفت: در اجرای درست این فرآیند از تمام ظرفیت های معاونت امور بندری استفاده خواهیم کرد.
وی تاکید کرد: چنانچه بتوانیم یک سیستم لجستیکی( PLC) در بنادر ایجاد کنیم، قطعا قیمت تمام شده کالا کاهش پیدا خواهد کرد و رضایت مشتریان لحاظ می شود.
سرایی، مدیریت صحیح بندری بر پایه یک سیستم لجستکی را بر میزان اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در بنادر موثر دانست و گفت: در شرایط سخت فعلی، در حوزه توافق نامه ها کارهای مناسب و موثری را در دستور کار داریم.

گفتنی است، محمد راستاد؛ معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در حکمی خسرو سرایی را به عنوان "مدیرکل ترانزیت، لجستیک و توافقنامه ها" منصوب کرد.

 
۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۵۰
کد خبر : ۵۰,۰۷۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید