ضرورت تخلیه سریع کالاها از انبارها و سیلوها جهت ورود کشتی‌ها و افزایش میزان مراودات کالا در بندر امیرآباد/ تشویق شرکت‌های فعال در بخش تأمین و نگهداری کالا/ بندر امیرآباد همواره کانون توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا بوده است بهره مندی بندر چابهار از مزایای قوانین مناطق آزاد/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیف ها و معافیت ها رفع چالش های صاحبان کالا و سرمایه گذاران بندر امیرآباد و تکمیل اسکله رو- رو ریلی در دستور کار سازمان بنادر/ افزایش جذب صاحبان کالا و مشتریان در سال جاری تازه ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با ویروس کرونا/ نظارت جدی بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در بنادر کشور/ انعکاس مشکلات شناورهای سنتی به وزارت امور خارجه/ تسریع واردات اقلام بهداشتی/ بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل دریایی شرط جدید اماراتی ها برای پذیرش شناورهای ایرانی صادرات اولین محموله کالا‌های غیرنفتی از بندر سیریک به کشور عمان افزایش 562 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر و دریانوردی بندرلنگه حمل ریلی بیش از ۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امیرآباد برای نخستین بار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بندر شهید رجایی از مرز ۸,۵ میلیون تن گذشت/ صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی/ تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل سیستان و بلوچستان
فرهاد منتصر کوهساری، سازمان بنادر و دریانوردی، ​معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی
​معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح راهکارهای سازمان بنادر و دریانوردی به منظور افزایش سرمایه گذاری در اراضی بندری کشور، گفت: عملکرد مطلوب بنادر در گرو وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت تخلیه و بارگیری است.

فرهاد منتصر کوهساری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص راهکارهایی که از سوی این سازمان به منظور افزایش میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور مدنظر قرار گرفته است، بیان کرد: امروزه بنادر به عنوان دروازه های اصلی ورودی و خروجی کالا در هر کشور محسوب می شوند و عملکرد مناسب و کارایی بالای آنها می تواند در شکوفایی اقتصاد کشورها نقش بسیار تعیین کننده ای داشته باشد.

وی افزود: در این میان دسترسی بنادر به شبکه حمل و نقل ترکیبی و ایجاد زیرساخت های حمل و نقل مناسب در پسکرانه ها، نقش بسزایی در تسهیل و تسریع عملیات بنادر ایفا می کند و در حقیقت لازمه عملکرد مطلوب بنادر در گرو وجود یک زنجیره لجستیکی متناسب با توان و ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه استفاده از فعالیت‌های لجستیکی و ایجاد مناطق در پسکرانه بنادر امروزه به عنوان یک فرایند کلی در ارتقای عمکلرد بندری به شمار می رود، عنوان کرد: پارک های لجستیک در پسکرانه بنادر به عنوان فضای متصل به بنادر با هدف جذب مراکز محلی و جهانی و ارائه خدمات با ارزش افزوده در حمایت از توسعه اقتصادی ملی، منطقه‌ای و بندری نقشی اساسی ایفا می‌کنند و این مسئله باید به طور جدی از سوی متولیان امر مدنظر قرار گیرد تا شاهد بهبود فعالیت های اقتصادی در پسکرانه بنادر باشیم.

کوهساری ادامه داد: شناسایی خدمات حمل و نقل دریایی بار بین بنادر ایران و خارج از کشور و بالعکس به صاحبان کالا، به عنوان حمل و نقل بین‌المللی و تصریح عدم شمول مالیات و عوارض ارزش افزوده بر ارائه خدمات مذکور در مقررات اجرایی قانون مالیات بر ارزش افزوده حداکثر تا یک سال پس از تصویب و ابلاغ سند یکی دیگر از راهکارهای جذب سرمایه گذار در بنادر کشور است.

وی با اشاره به استفاده از متدولوژی WORL CLASS SERVICE برای توسعه سرمایه گذاری بین ایران و کشورهای منطقه، خاطرنشان کرد: این متدولوژی به این صورت است که بخشی از اراضی بنادر ایران در اختیار دولت های منطقه جهت حضور سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و همچنین بالعکس بخشی از اراضی بنادر آنها برای سرمایه گذاران ایرانی قرار گیرد، از اهداف سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه سرمایه گذاری خارجی و ترانزیت کالا است.

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۰۹:۱۴
کد خبر : ۵۰,۲۶۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید