ضرورت تخلیه سریع کالاها از انبارها و سیلوها جهت ورود کشتی‌ها و افزایش میزان مراودات کالا در بندر امیرآباد/ تشویق شرکت‌های فعال در بخش تأمین و نگهداری کالا/ بندر امیرآباد همواره کانون توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا بوده است بهره مندی بندر چابهار از مزایای قوانین مناطق آزاد/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیف ها و معافیت ها رفع چالش های صاحبان کالا و سرمایه گذاران بندر امیرآباد و تکمیل اسکله رو- رو ریلی در دستور کار سازمان بنادر/ افزایش جذب صاحبان کالا و مشتریان در سال جاری تازه ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با ویروس کرونا/ نظارت جدی بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در بنادر کشور/ انعکاس مشکلات شناورهای سنتی به وزارت امور خارجه/ تسریع واردات اقلام بهداشتی/ بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل دریایی شرط جدید اماراتی ها برای پذیرش شناورهای ایرانی صادرات اولین محموله کالا‌های غیرنفتی از بندر سیریک به کشور عمان افزایش 562 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر و دریانوردی بندرلنگه حمل ریلی بیش از ۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امیرآباد برای نخستین بار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بندر شهید رجایی از مرز ۸,۵ میلیون تن گذشت/ صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی/ تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل سیستان و بلوچستان
سازمان بنادر و دریانوردی، ​محمد اسلامی
معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی را تشریح و اعلام کرد: در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

جلیل اسلامی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد آخرین وضعیت کشتی به گل نشسته شهراز تحت پرچم شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: پیرو به گل نشستن کشتی کانتینری شهراز متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال جاری در تنگه سنگاپور که علت آن انحراف از مسیر اصلی دریانوردی بود، کمیته اضطرار سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بلافاصله تشکیل شد و اقدامات عملیاتی نجات را تحت کنترل گرفته است.

بدنه شناور به علت فشاور وارده بر سازه آسیب دیده است

وی ادامه داد: در این سانحه بدنه شناور به علت فشاور وارده بر سازه آسیب دیده اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه شناور به وجود نیامده است و در عین حال اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت وارده و چگونگی اقدام برای نجات شناور از سوی شرکت مربوطه در حال انجام است.

اولویت اصلی در حال حاضر عملیات نجات کشتی است

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه اولویت اصلی در حال حاضر با عملیات نجات کشتی است، تاکید کرد: به همین علت شرکت مالک در حال رایزنی با شرکت های salvage بومی منطقه بوده و در حال حاضر وضعیت کشتی پایدار است و خدمه در صحت و سلامت کامل قرار دارند.

اسلامی افزود: از آن جا که محل بروز سانحه در آب های کشور اندونزی است، سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری های لازم را از طریق سازمان های مسئول دریایی کشور این کشور و براساس قوانین و فرآیند های بین المللی به منظور تسریع در صدور مجوزهای لازم جهت اعزام تیم نجات انجام داده است.

تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه از همان ساعات ابتدایی

به گفته وی بر اساس مفاد کنوانسیون ایمنی جان اشخاص در دریا مصوب 1353ه ش، کشور ایران به عنوان کشور صاحب پرچم شناور، از همان ساعات ابتدایی بروز سانحه با تشکیل تیم  بررسی سانحه نسبت به تشخیص علل و یا عوامل دخیل در بروز سانحه پرداخت و تیم مربوطه پس از انجام و تکمیل عملیات نجات، بررسی سانحه را مطابق با استانداردهای بین المللی برای تعیین علل بروز سانحه و ریشه یابی آن به عمل آورد و همچنین گزارش مبسوط آن را با اشاره به اقدامات فنی و عملیاتی بازدارنده به منظور عدم وقوع سوانح مشابه تهیه خواهد کرد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در پایان اعلام کرد: با توجه به برنامه ریزی های لازم توسط شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، کشتی پس از شناورسازی به حوضچه خشک جهت انجام تعمیرات لازم و ورود به عملیات بازرگانی اعزام خواهد شد تا با هماهنگی و نظارت این سازمان به عنوان مسئول پرچم و موسسه رده بندی، در کمترین زمان ممکن عملیات بازرگانی خود را از سر گیرد.

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۲:۰۴
کد خبر : ۵۰,۲۶۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید