موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بندرامیرآباد خبر داد:
بندرامیرآباد ، معاون برنامه ریزی و توسعه منابع بندرامیرآباد ، حسین عظیمی تیرتاشی
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد با بیان اینکه این بندر از زیرساختهای مناسب و پتانسیل بالایی جهت فعالیت در بخش ترانزیت دارا می باشد از راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی برای اولین بار در سطح کشور در بندرامیرآباد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بندرامیرآباد؛ حسین عظیمی با بیان اینکه توسعه ظرفیت ترانزیتی با قابلیت درآمدزایی بیش از درآمد نفتی ، بخش اعظمی از مشکلات کشور را در حوزه اقتصادی مرتفع و مسیری روبه‌رشد را در تحقق اقتصاد مقاومتی ، رونق کسب‌و‌کار و همچنین جهش تولید نمایان خواهد کرد گفت سیاست ارتقاء تبادل کالا با جمعیت بیش از 300 میلیونی کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای مشترک المنافع و با توجه به نیاز کشور ، طراحی و اجرای  سامانه مطالعاتی و پژوهشی با نام اختصاری سامانه "شدت" که ارائه دهنده الگوی مناسبی در بهینه کردن توسعه ترانزیتی می باشد از سال 98 در  بندرامیرآباد کلید خورد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه "شدت" با آدرس اینترنتی https://transit.apsez-mz.ir ، بر اساس مشتری محوری و تأمین نیاز‌های ذینفعان اعم از شرکت‌های حمل‌و‌نقل ، راه‌آهن ، اتاق بازرگانی ، بنادر ، سازمان هواپیمایی ، سازمان راهداری ، صنایع کوچک و متوسط کشور و ... طراحی شده است اظهار داشت این سامانه در 4 فازِ بررسی و مطالعه تطبیقی در راستای توسعه ترانزیت ، تجزیه و تحلیل آماری ، بررسی و راهکارهای ارتقاء و توسعه ظرفیت های ترانزیت و ارائه الگوی جامع کاربردی و عملیاتی توسعه ترانزیت در مدت 8 ماه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون ریال به بهره برداری رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع پهنۀ کاربرد این سامانه را از مبادی ورودی کشور به یک بندر شمالی جهت ترانزیت کالا و کانتینر به کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان کرد که قادر است هزینه‌های کالا اعم از هزینه های دریایی ، خدمات دریایی و بندری ، هزینه حمل تمام شده جاده ای و ...  را محاسبه کند.

عظیمی در پایان ، بررسی و پیشنهاد مسیر ریلی برای حمل کالا ، مانیتورینگ لحظه ای بنادر واسط و مقصد ، نمایش گرافیکی جاده‌ای ، دریایی بر روی نقشه ، دریافت اطلاعات زمانی رسیدن کالا تا مقصد در مسیرهای دریایی و ریلی ، امکان جستجو کشتی ها و کشتیرانی های فعال در بنادر شمالی و انجام تمامی اقدامات ، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم از سوی فعالان عرصه ترانزیت را بخشی از قابلیت های این سامانه بر شمرد.

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۱:۳۲
کد خبر : ۵۰,۲۹۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید