تشریح جزییات هفتاد‌و‌پنجمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی/ تدوین پیش‌نویس قطعنامه ترغیب کشورها به اجرای برنامه ملی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها / اصلاح کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی کشتی‌ها ثبت رکورد تخلیه ٢٠هزار و ۴۵٨تن کالا در یک شبانه‌روز در بندرامام خمینی(ره) وجود ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر/ تخلیه انبار بنادر سرعت گرفته است وجود بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور؛ کالاهای رسوبی مشکل اسنادی دارند انتصاب "سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، بازرسی ، مدیریت عملکرد و‌ حقوق شهروندی "سازمان بنادر و دریانوردی اوراسیا؛ دروازه جدید صادرات از بنادر برای خنثی کردن اثرات تحریم بر اقتصاد ایران/ تعرفه های ترجیحی؛ یکی از مهم ترین راهکارهای جذب کالا و کشتی/ لزوم تسریع و تسهیل فرآیندهای عملیاتی از طریق دستگاه های مرتبط انتصاب"مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی" سازمان بنادر و دریانوردی حمل ریلی 5 هزار تن محموله روغن خوراکی از بندرامیرآباد/ ظرفیت مناسب برای تخلیه کالاهای جدید فراهم شده است وبینار آموزشی مدیریت سبد پروژه چهارم آذرماه برگزار می شود توسعه صادرات به اوراسیا با ایجاد مسیر ترانزیتی بین بنادر شمال و جنوب ایران/ تحقق جهش صادرات از بنادر با اعمال سیاست های مناسب تجاری​/ بنادر کشور در توسعه صادرات به اوراسیا نقش بسیار مهمی دارند
راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: سامانه شبیه ساز دینامیکی برای اولین بار در سطح کشور در بندرامیرآباد راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عظیمی با بیان این مطلب، تصریح کرد: گفت سیاست ارتقاء تبادل کالا با جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیونی کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای مشترک المنافع و با توجه به نیاز کشور، طراحی و اجرای  سامانه مطالعاتی و پژوهشی با نام اختصاری سامانه "شدت" که ارائه دهنده الگوی مناسبی در بهینه کردن توسعه ترانزیتی است، از سال ۹۸ در  بندرامیرآباد کلید خورد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه "شدت" ، بر اساس مشتری محوری و تأمین نیاز‌های ذینفعان اعم از شرکت‌های حمل‌و‌نقل، راه‌آهن، اتاق بازرگانی، بنادر، سازمان هواپیمایی، سازمان راهداری، صنایع کوچک و متوسط کشور و ... طراحی شده است، اظهار داشت: این سامانه در ۴ فازِ بررسی و مطالعه تطبیقی در راستای توسعه ترانزیت، تجزیه و تحلیل آماری، بررسی و راهکارهای ارتقاء و توسعه ظرفیت های ترانزیت و ارائه الگوی جامع کاربردی و عملیاتی توسعه ترانزیت در مدت ۸ ماه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع پهنۀ کاربرد این سامانه را از مبادی ورودی کشور به یک بندر شمالی جهت ترانزیت کالا و کانتینر به کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان کرد که قادر است هزینه‌های کالا اعم از هزینه های دریایی، خدمات دریایی و بندری، هزینه حمل تمام شده جاده ای و ...  را محاسبه کند.

عظیمی در پایان، بررسی و پیشنهاد مسیر ریلی برای حمل کالا، مانیتورینگ لحظه ای بنادر واسط و مقصد، نمایش گرافیکی جاده‌ای، دریایی بر روی نقشه، دریافت اطلاعات زمانی رسیدن کالا تا مقصد در مسیرهای دریایی و ریلی، امکان جستجو کشتی ها و کشتیرانی های فعال در بنادر شمالی و انجام تمام اقدامات، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم از سوی فعالان عرصه ترانزیت را بخشی از قابلیت های این سامانه بر شمرد.



۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶
کد خبر : ۵۰,۳۰۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید