ضرورت تخلیه سریع کالاها از انبارها و سیلوها جهت ورود کشتی‌ها و افزایش میزان مراودات کالا در بندر امیرآباد/ تشویق شرکت‌های فعال در بخش تأمین و نگهداری کالا/ بندر امیرآباد همواره کانون توجه سرمایه گذاران و صاحبان کالا بوده است بهره مندی بندر چابهار از مزایای قوانین مناطق آزاد/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیف ها و معافیت ها رفع چالش های صاحبان کالا و سرمایه گذاران بندر امیرآباد و تکمیل اسکله رو- رو ریلی در دستور کار سازمان بنادر/ افزایش جذب صاحبان کالا و مشتریان در سال جاری تازه ترین اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با ویروس کرونا/ نظارت جدی بر اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند در بنادر کشور/ انعکاس مشکلات شناورهای سنتی به وزارت امور خارجه/ تسریع واردات اقلام بهداشتی/ بررسی تبعات اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل دریایی شرط جدید اماراتی ها برای پذیرش شناورهای ایرانی صادرات اولین محموله کالا‌های غیرنفتی از بندر سیریک به کشور عمان افزایش 562 درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر و دریانوردی بندرلنگه حمل ریلی بیش از ۵ هزار تن کالای اساسی از بندر امیرآباد برای نخستین بار تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی از بندر شهید رجایی از مرز ۸,۵ میلیون تن گذشت/ صادرات ۱.۷ میلیون تن انواع فرآورده نفتی از بندر شهید رجایی/ تردد ۵۸۳ فروند کشتی در بندر شهید رجایی اجرای طرح مدیریت یکپارچه سواحل سیستان و بلوچستان
راه‌اندازی سامانه شبیه ساز دینامیکی ترانزیت در بندر امیرآباد
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد گفت: سامانه شبیه ساز دینامیکی برای اولین بار در سطح کشور در بندرامیرآباد راه اندازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، حسین عظیمی با بیان این مطلب، تصریح کرد: گفت سیاست ارتقاء تبادل کالا با جمعیت بیش از ۳۰۰ میلیونی کشورهای حاشیه دریای خزر و کشورهای مشترک المنافع و با توجه به نیاز کشور، طراحی و اجرای  سامانه مطالعاتی و پژوهشی با نام اختصاری سامانه "شدت" که ارائه دهنده الگوی مناسبی در بهینه کردن توسعه ترانزیتی است، از سال ۹۸ در  بندرامیرآباد کلید خورد.

وی با تأکید بر اینکه سامانه "شدت" ، بر اساس مشتری محوری و تأمین نیاز‌های ذینفعان اعم از شرکت‌های حمل‌و‌نقل، راه‌آهن، اتاق بازرگانی، بنادر، سازمان هواپیمایی، سازمان راهداری، صنایع کوچک و متوسط کشور و ... طراحی شده است، اظهار داشت: این سامانه در ۴ فازِ بررسی و مطالعه تطبیقی در راستای توسعه ترانزیت، تجزیه و تحلیل آماری، بررسی و راهکارهای ارتقاء و توسعه ظرفیت های ترانزیت و ارائه الگوی جامع کاربردی و عملیاتی توسعه ترانزیت در مدت ۸ ماه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال به بهره برداری رسید.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع پهنۀ کاربرد این سامانه را از مبادی ورودی کشور به یک بندر شمالی جهت ترانزیت کالا و کانتینر به کشورهای حاشیه دریای خزر عنوان کرد که قادر است هزینه‌های کالا اعم از هزینه های دریایی، خدمات دریایی و بندری، هزینه حمل تمام شده جاده ای و ...  را محاسبه کند.

عظیمی در پایان، بررسی و پیشنهاد مسیر ریلی برای حمل کالا، مانیتورینگ لحظه ای بنادر واسط و مقصد، نمایش گرافیکی جاده‌ای، دریایی بر روی نقشه، دریافت اطلاعات زمانی رسیدن کالا تا مقصد در مسیرهای دریایی و ریلی، امکان جستجو کشتی ها و کشتیرانی های فعال در بنادر شمالی و انجام تمام اقدامات، هماهنگی ها و برنامه ریزی های لازم از سوی فعالان عرصه ترانزیت را بخشی از قابلیت های این سامانه بر شمرد.



۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶
کد خبر : ۵۰,۳۰۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید