علیرضا محمدی کرجی ران مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان شد ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان تخلیه و بارگیری یک میلیون تن انواع کالا در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش ۱۹ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی/ ترانزیت بیش از ۸ هزار خودرو به آسیای میانه بخش خصوصی مذاکرات خود را با سازندگان تجهیزات دریایی خارجی متوقف نکند/ ضرورت تجهیز و توسعه بنادر با دانش و تکنولوژی روز با اجرای طرح تحول صنایع دریایی؛ ایران به قدرت اول منطقه در حوزه شناورها تبدیل می شود/ امکان تأمین نیازهای صنعت دریایی در داخل وجود دارد/ لزوم حمایت همه جانبه دولت و بخش خصوصی برای تولید شناورهای بزرگ و کوچک پیشرفت 40 درصدی احداث اسکله هزار تنی بندر اروندکنار بندر چابهار؛ می تواند هاب توزیع مواد معدنی شود/ بندر چابهار به زودی سومین قطب تجاری کشور خواهد شد/در آینده نزدیک شاهد پهلوگیری کشتی های روغن در بندر چابهار خواهیم بود انجام بدون وقفه و به سهولت تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر کشور/ هیچ محدودیتی برای جابجایی کالا و به ویژه کالاهای اساسی نداریم/ ایجاد بسترهای الکترونیکی برای کاهش مراجعه ارباب رجوع به بنادر تقدیر از کاپیتان و‌ خدمه نفتکش اعزامی به ونزوئلا در بندر شهید رجایی تسهیل فرآیندهای صادرات از بندر خرمشهر/ تردد بیش از 30 هزار کامیون طی 3 ماهه سال جاری
بهره مندی بندر چابهار از مزایای قوانین مناطق آزاد/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیف ها و معافیت ها
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر فعالین اقتصادی و صاحبان کالا از مزایای قانون مناطق آزاد بهره مند هستند و مشکلی در ارائه خدمات تخصصی دریایی و بندری، وجود ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، بهروز آقایی درباره بهره مندی تجار از قوانین مناطق آزاد در بندر چابهار، تصریح کرد: خطوط  کشتیرانی و صاحبان کالا که اقدام به جابجایی کالا از طریق بندر چابهار می کنند، علاوه بر بهره مندی از تخفیفات منطقه آزاد در ترخیص کالاهای تجاری، مشمول تخفیف‌های ویژه در تعرفه‌های دریایی و بندری  وارده بر کالا و کشتی نیز می‌شوند که این امر موجب کاهش هزینه تمام شده واردات، صادرات و ترانزیت کالا خواهد شد. 
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این تخفیف ها  شامل  عوارض و هزینه های وارده بر کشتی، هزینه‌های انبارداری و باربری کالا است.
به گفته وی، در حال حاضر بستر مناسب بهره گیری تجار و صاحبان کالا از مزایای قانون تبدیل بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به منطقه آزاد فراهم شده است، لذا مسئولان این اداره کل و منطقه آزاد در حال ایجاد فرآیندی برای هم افزایی و تقریب بیشتر در افزایش بهره گیری ذینفعان  از این مزایا هستند.
وی گفت: مطمئنا هدف مشترک کلیه مدیران تسهیل و تسریع جریان ورود خروج کالا، کاهش هزینه های سرمایه گذاری و از همه مهمتر رضایتمندی مشتریان و ذینفعان بندری و اقتصادی است که برآیند کلیه بسترهای نرم افزاری، فرآیندی و سخت افزاری توسعه منطقه و بهره مندی مردم از امکانات موجود خواهد بود لذا هیچ اختلافی در حاکمیت و اجرای  امور تخصصی وجود ندارد.
 
آقایی تصریح کرد: میانگین تخفیف 70  درصدی در کلیه ردیف های حقوق و عوارض بندری وارد بر کشتی های کانتینری در صورت ایجاد خط منظم کشتیرانی ، تخفیف حداقل 30 درصد در هزینه های تخلیه و بارگیری کانتینر (THC) نسبت به سایر بنادر جنوبی کشور از جمله مزایای انتخاب این بندر  برای صاحبان کالا و  خطوط کشتیرانی است.
 
وی اذعان کرد: تخفیف 75 درصدی در انبارداری کانتینرهای وارداتی و 85 درصد در انبارداری کانتینرهای صادراتی،  تخفیف 30 درصدی در هزینه باربری و انبارداری وارده بر کالاهای غیر کانتینری نسبت به سایر بنادر کشور از دیگر مزایای این بندر استراتژیک است.
۱۴ خرداد ۱۳۹۹ ۱۵:۲۳
کد خبر : ۵۰,۴۰۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید