20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
عملیات ساخت 3 پست اسکله نفتی در بندرشهید رجایی توسط متخصصان ایرانی در حال انجام است/ اتصال مستقیم به پالایشگاه های بزرگ هرمزگان و تسهیل در صادرات مواد نفتی
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: براساس برنامه زمانبندی؛ عملیات ساخت سه پست اسکله نفتی توسط متخصصان ایرانی و به شکل کاملا بومی با پیشرفت فیزیکی 44 درصدی در بندر شهید رجایی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله مراد عفیفی پور با بیان  اینکه ساخت سه پست اسکله نفتی، یکی از طرح های مهم در حال اجراست، تصریح کرد: با بهره برداری از این اسکله ها ظرفیت صادرات فرآورده های نفتی از بندر شهید رجایی 30 درصد افزایش پیدا می کند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با بیان اینکه عملیات اجرایی اسکله نفتی از سال 96 با اعتبار اولیه یک هزار و 620 میلیارد ریال آغاز و بدون وقفه درحال انجام است خاطر نشان کرد: از آن زمان بیش از 100متخصص داخلی عملیات طراحی و اجرای این سه پست اسکله را به شکل کاملا بومی برعهده داشته و نمود عینی دانش بومی و تخصص ایرانی را  امروز در رشد 44 درصدی آن می توان  مشاهده کرد.

وی در ارتباط با مشخصات فنی این پروژه اظهارداشت: این اسکله یک هزار و 300 متر طول و 850 متر عرشه دارد که با ساخت آن ظرفیت پهلو گیری 3 فروند کشتی 100 هزار تنی به طور همزمان در بندر شهید رجایی فراهم می شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهیدرجایی، اتصال مستقیم به پالایشگاه های بزرگ استان، تسهیل در امر صادرات مواد نفتی و افزایش ظرفیت 3 میلیون تن در ماه را از مهم ترین مزایای این طرح عنوان کرد.

شایان ذکراست؛ با بهره برداری از این سه پست اسکله مجموع اسکله های نفتی هرمزگان به 16 پست افزایش خواهد یافت.



۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳
کد خبر : ۵۰,۶۰۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید