سازمان بنادر؛ آمادگی عملیاتی بالای برای مواجهه با هر نوع بحرانی را دارد/ مصون ماندن انسان و کالا از تهدید ویروس کرونا در بنادر کشور/ هیچ نوع اشاعه ویروس کرونا از طریق بنادر کشور نداشتیم پایان عملیات اطفای حریق لنج تجاری در اسکله بهمن قشم یک فروند لنج تجاری در اسکله بهمن جزیره قشم طعمه حریق شد/ عملیات اطفاء با حضور تیم های امدادی از خشکی و دریا درحال انجام است افزایش۱۶۲ درصدی صادرات کالاهای نفتی از بنادر مرکز و شرق هرمزگان/ رشد ۹۸ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر یخچالی افزایش ظرفیت پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر بنادر؛ امن ترین مناطق استان های ساحلی هستند/ رعایت پروتکل های بهداشتی داخلی و بین المللی از سوی سازمان بنادر/ قرنطینه کالا در زمان ورود به کشور انجام می شود ارتقاء جایگاه بندر شهید رجایی با اتمام فاز سوم طرح توسعه/ احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و ۴۰۰ متر رشد ۱۹۶ درصدی بارگیری کانتینر و افزایش ۳۸ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر نجات خدمه قایق صیادی در دهانه اروند رود/ انجام سه عملیات امداد و نجات موفق در یک روز توسط نیروی امداد و نجات بندر اروندکنار رشد 428 درصدی عملیات کانتینری در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 39 درصدی صادرات غیرنفتی
ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه ریلی چابهار به زاهدان، قطعا اساسی ترین پروژه احیاء و فعال کردن ترانزیت بزرگترین و باکیفیت ترین منابع معدنی دنیا در افغانستان خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی درخصوص آغاز ریل گذاری خط راه آهن چابهار به زاهدان، اظهار داشت: ریل چابهار به زاهدان منحصرترین خط ریلی کشور از منظر اقتصادی است که می تواند پیوند دهنده کشورهای منطقه با یکدیگر باشد.

وی افزود: این خط ریلی ضمن پیوند کشورهای حوزه دریای عمان و اقیانوس هند، شاخ و شرق آفریقا به کشورهای عضو CIS  و همچنین روسیه و شرق اروپا، عملا با تکمیل و استانداردسازی می تواند به اصلی‌ترین شاهراه اقتصادی این کشورها تبدیل شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تبادلات کالایی چین و هند به CIS، روسیه، افغانستان و شرق اروپا و از CIS به شاخ و شرق آفریقا بیش از ۸۰ میلیارد دلار است، به این ترتیب کوتاه ترین و کم هزینه ترین مسیر از مبدا ورودی و خروجی، چابهار خواهد بود.

وی تصریح کرد: بدون شک با آغاز به کار این خط ریلی، اقتصادی ترین مسیر ریلی را در پیوند تجارت منطقه ای شاهد خواهیم بود.

آقایی ادامه داد: این مسیر مطمئنا در کاهش هزینه های کالایی کشور موثر خواهد بود، به شکلی که بیش از ۱۵ میلیون تن از کالاهای وارداتی و صادراتی کشور که امروز به دلیل نداشتن ریل از مسیرهای دیگر انجام می گیرد، ضمن رقابت پذیر کردن در عرصه بین المللی، هزینه های توزیع در محور شرق از جنوب شرق تا شمال شرق را کاهش خواهد داد.

 

۲۳ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۳۸
پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی |
کد خبر : ۵۰,۸۸۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید