تخفیف 20 درصدی برای صاحبان کالاهای کانتینری صادراتی در بندر خرمشهر/خارج سازی ۵ فروند مغروقه آبراه اروند در دستور کار صادرات اولین محموله سنگ از بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی موقعیت، تخصص و توسعه؛ سه عامل ایجاد بنادر جدید خط دائمی کشتی کانتینربر بین ایران و روسیه راه‌اندازی شد/ حرکت اولین کشتی در سپتامبر ۲۰۲۰/ امکان صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه فراهم شد اشتغالزایی، رونق تجاری و کسب سود؛ سه دستاورد سرمایه گذاری در بنادر است/ حمایت ویژه دولت از سرمایه گذاران در بلندمدت، نتیجه بخش خواهد بود/ سازمان بنادر برای سرمایه گذار بخش خصوصی؛ سنگ تمام می گذارد نگاه سازمان بنادر به جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی برد-برد است/ شرایط بسیار مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در بنادر ایران فراهم شده است/ سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در بنادر کشور، نگاه بلندمدت داشته باشند بندر چابهار؛ محدویتی در پذیرش کالا ندارد/ ثبت رکوردی جدید با عملیات ۳۵ هزار متر مکعبی لایروبی در بندر چابهار رشد ۵۸ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندرانزلی آلودگی ناشی از لکه های نفتی در 3 مایلی ساحل بندرعباس کنترل شد گزارش رسمى مبنى بر توقیف نفتکش ایرانى در بندر کراچى به سازمان بنادر ارائه نشده است/ بررسى ها ادامه دارد
​غلامرضا شریعتی اندراتی، سازمان بنادر و دریانوردی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری بسیار اثرگذار است و این مسئله می تواند موجب رونق اقتصاد کشور و دگرگونی وضعیت آن شود.

 غلامرضا شریعتی اندراتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه بنادر کشور شرایط مطلوبی دارند، اظهار داشت: خوشبختانه در استان های شمالی کشور که از مزیت بندر برخوردار هستند ظرفیت بسیار خوبی معادل 50 میلیون تن ایجاد شده  و در بنادر جنوبی نیز شرایط از نظر ایجاد ظرفیت بسیار مناسب است.

وی ادامه داد: استفاده بهینه از ظرفیت های ایجاد شده در بنادر کشور باید به خوبی مدنظر قرار گیرد و فعالیت ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی، متمرکز شود.

نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سرمایه گذاری مناسبی در بنادر ایران چه از سوی بخش خصوصی و چه از طریق دولت، انجام شده است، گفت: به طور حتم اگر نتوانیم از ظرفیت های ایجاد شده به نحو مطلوب استفاده کنیم، ظرفیت ها اثرگذار نخواهد بود و نمی تواند نتایج مطلوبی به دنبال داشته باشد.

شریعتی افزود: ترانزیت هرچه بیشتر و بهتر کالا یکی از راهکارهایی است که در صورت تحقق آن و جابجایی کالا از مسیر بنادر ایران بسیار اثرگذار خواهد بود و می تواند همکاری اقتصادی قابل توجهی را بین ایران و کشورهای همسایه به دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کالاهای اساسی، دستگاه های مختلفی دارای مسئولیت بودند، عنوان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی به خوبی مسئولیت خود را در حوزه تأمین کالاهای اساسی ایفا کرد و در این  زمینه نمره قابل قبولی می گیرد چراکه در دوران شیوع ویروس کرونا  فعالیت شبانه روزی شاهد بودیم و هر کالایی به کشور وارد می شد ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی و لحاظ قرنطینه بلافاصله جهت توزیع در مقاصد نهایی ارسال می شد.

این عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه راهبرد بخش خصوصی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده و تأکید ایشان بر این است که اقتصاد کشور باید مردم پایه شود، گفت: حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در بنادر و توجه هرچه بیشتر به حمل و نقل دریایی می تواند اقتصاد کشور را دگرگون کند.

شریعتی ادامه داد: در عین حال باید بستر مناسبی برای فعالیت بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی ایجاد شود و حمایت و نظارت های لازم از سوی دولت در دستورکار قرار گیرد تا با کاهش تصدی گری بخش دولتی، فعالیت ها به صورت حداکثری به بخش خصوصی واگذار شود.

 

  

۲۹ تیر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۶
کد خبر : ۵۰,۹۱۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید