سوخت کم‌سولفور نیم درصد برای ناوگان ملی دریایی تامین شد/ برنامه‌ریزی برای توسعه ساحل و فراساحل سوخت‌رسانی در بندر سلخ در جزیره قشم بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان
بندر شهید رجایی به علائم های کمک ناوبری ساخت داخل تجهیز می شود
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سیستم کمک ناوبری هوشمند در راستای افزایش ضریب ایمنی تردد شناور های ورودی و خروجی به بندرشهید رجایی پیاده سازی می شود.

 به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی زاده  با بیان اینکه اجرای  پروژه سیستم کمک ناوبری هوشمند از ابتدای سال جاری  با مشارکت بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است، اظهارداشت: انجام این مهم بدست متخصصان داخلی و با استفاده از طراحی نرم افزار، سخت افزار و  فرستنده وگیرنده AIS با بهره گیری از تکنولوژی و استاندارد  AtoN) AIS) در بندر شهید رجایی اجرا شد .

وی مهمترین و شاخص ترین قابلیت این سیستم را اطمینان در ناوبری ایمن عنوان کرد و بیان داشت: پیاده سازی این سیستم زمینه ورود و خروج شناورها از  بندر را با هر سایز و هر تناژ، حتی در بدترین شرایط آب و هوایی و دید کور با اطمینان و امنیت فراهم می نماید .
 مکی زاده در بیان کارایی این سیستم گفت: زمانی که یک بندر به سیستم AIS-AtoN مجهز شود مواردی مانند خاموش بودن چراغ های کانال ورودی، جابه‌جایی بویه های کانال و حتی خاموش بودن چراغ های ترانزیت نمی توانند تاثیری در عملیات بندر ایجاد کنند. 
وی افزود: سیستم AIS- AtoN با علامت گذاری دقیق در نقاط تعریف شده کمک می کند تا کلیه شناور ها و راهنمایان (پایلوت ها ) بتوانند در سیستم کمک ناوبری شناور خود مسیر صحیح کانال ورودی و موج شکن ها را تشخیص داده و حتی زاویه چراغ های ترانزیت را نیز به وضوح مشاهده کنند.
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: سیستم اولیه راه اندازی شده در بندر شهید رجایی اکنون بازوهای داخلی و خارجی موج شکن های رجایی و زاویه چراغ های ترانزیت رجایی را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: کلیه شناورها بوسیله سیستم ECDIS و AIS خود این موقیعت ها را با دقت بسیار بالا مشاهده کرده و با  استفاده از این قابلیت عملیات ورود و خروج شناورها به بندر با اطمینان بسیار بالا انجام می گردد .
وی با بیان اینکه در فاز دوم این پروژه بزودی کلیه سازه های سطحی و زیر سطحی( بویه های کانال، مغرقه ها، لوله، کابل ها) علامت گذاری خواهندشد خاطر نشان کرد: در فاز نهایی نیز مانیتورینگ کلیه بویه ها و بکین ها،کنترل ترافیک دریایی هوشمند تر و ایجاد آلارم اخطار حادثه و همچنین تعریف زون های خطر مانند مناطق لایروبی نشده و کم عمق به این سیستم مجهز خواهند شد . 
مکی زاده ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سال اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان و بنادر تابعه  مجهز به سیستم  هوشمند کمک ناوبری خواهند شد و موجبات تردد ایمن شناورها بیش از پیش میسر می شود .
۳۱ تیر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۹
کد خبر : ۵۰,۹۴۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید