اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور رونمایی از کتاب «اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران»/ بررسی تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا سال 2012میلادی/ تهیه سند بین المللی نقش ایران در تمدن دریایی حرکت کشتیرانی تجاری ایران، یک روز هم متوقف نشد/ نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و غیر دولتی پررنگ تر می شود/ کشتیرانی ایران؛ به استانداردهای بین المللی مجهز است/ هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشده است/ در آینده ای نزدیک؛ قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود بدون دریانوردان؛ دستیابی به اهداف دریایی امکان پذیر نیست/ تجارت آزاد حق ایران است/ هیچ کس نمی تواند خدشه ای به واردات و صادرات کشور وارد کند/ قدردانی از ارگان های دریایی برای همراهی در صادرات کالا/ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور نداریم آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/ تجلیل از دریاییان نمونه کشور با حضور مدیران ارشد ارگان های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی/ کسب بالاترین امتیاز در تمامی شاخص های عمومی ، اختصاصی و رشد عملکرد حوزه دریایی با اعتماد به توان‌داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت بخش‌خصوصی؛ الگوی سایر عرصه‌های اقتصادی باشد/ فعالان دریایی کشور؛ امروز دوشادوش مدافعان‌سلامت جهاد کرده‌اند و سزاوار قدرشناسی هستند
ارتقاء جایگاه بندر شهید رجایی با اتمام فاز سوم طرح توسعه/ احداث سه پست اسکله به طول یک هزار و ۴۰۰ متر
مدیر کل بنادر و دریانوردی هرمزگان پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهید رجایی را یکی از پروژه های مهم و راهبردی سازمان بنادر و دریانوردی بر شمرد که با ارزش یک هزار و 200 میلیارد تومان در حال انجام است و براساس پیش بینی های انجام شده بخش عمده ای از آن تا پایان سال به بهره برداری برسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، علیرضا محمدی کرجی ران در خصوص فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی اظهار کرد: این پروژه بعنوان یکی از پروژه های مهم و راهبردی سازمان بنادر و  دریا نوردی در سال جهش تولید است و  پیش بینی می شود بخش عمده ای از این پروژه تا پایان سال به بهره برداری برسد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان  این طرح را یکی از  پروژه های عظیم بندرسازی در ایران عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه به لحاظ تجهیزات فنی و روند ساخت و سازهای عمرانی دارای پیچیدگی و ویژگی های خاص مهندسی است، به گونه ای که فاز ۳ توسعه پایانه کانتینری این  بندر در مجموع شامل احداث یکهزارو 400 متر اسکله، ۴ میلیون متر مکعب لایروبی و احداث ۱۱۳ هکتار محوطه کانتینری پسکرانه است که با هزینه یکهزار و 200 میلیارد تومان سازمان بنادر و دریانوردی در دست اجرا است. 
این مقام مسئول ادامه داد: با بومی سازی دانش بندر سازی توسط مهندسان جوان و با انگیزه ایرانی خودکفایی صددرصدی در این زمینه تحقق پیدا کرده است و این پروژه به عنوان یکی از پروژ های برتر عمرانی و توسعه ای استان هرمزگان است،  درحال حاضر تلاش را به این مهم معطوف شده که به موازات  بندر سازی و طرح توسعه خشکی، عملیات لایروبی حوضچه نیز سرعت گیرد.
وی اهداف ترسیم شده برای این پروژه را طی هفت محور عنوان کرد و گفت: ارتقاء جایگاه بندر کانتینری شهیدرجایی در رقابت با سایر بنادر منطقه، افزایش اسمی تخلیه و بارگیری ترمینال کانتینری از 6.3 میلیون TEU به 8.4 میلیون TEU برای پهلوگیری شناورهای با ظرفیت 18 هزار و 400 TEU و تناژ 185 هزار DWT، احداث سه پست اسکله به طول یکهزار و 400 متر، لایروبی حوضچه شماره ۳، خاکبرداری و محوطه سازی و تاسیسات زیربنایی و روبنایی با سطح تقریبی ۱۱۳ هکتار و ساختمان های مورد نیاز و نیز حفاظت ساحلی و اقدامات لازم به طول تقریبی ۱۱۰۰ متر از جمله اهداف تبیین شده برای پروژه فاز سوم طرح توسعه مجتمع بندری شهیدرجایی است.
وی  با اشاره به این موضوع که از تمام ظرفیت های قانونی و اسناد بالا دستی در مسیر سرعت بخشی به روند اجرای مراحل مختلف این طرح استفاده خواهیم کرد، اظهارداشت: پذیرش شناورهای اقیانوس پیمای سوپرپست پاناماکس و بزرگ مقیاس از شاخص های بنادر توسعه یافته به شمار می آید و بندر شهیدرجایی به عنوان بزرگترین بندر کانتینری کشور سهم قابل ملاحظه ای در تجارت ملی و منطقه ای دارد، بنابراین ارتقاء  ظرفیت بندر شهید رجایی با بهره برداری از این طرح قابلیت رقابت پذیری آن را در سطح بین الملل افزایش خواهد یافت.
۱۳ مرداد ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲
کد خبر : ۵۰,۹۵۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید