اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور رونمایی از کتاب «اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران»/ بررسی تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا سال 2012میلادی/ تهیه سند بین المللی نقش ایران در تمدن دریایی حرکت کشتیرانی تجاری ایران، یک روز هم متوقف نشد/ نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و غیر دولتی پررنگ تر می شود/ کشتیرانی ایران؛ به استانداردهای بین المللی مجهز است/ هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشده است/ در آینده ای نزدیک؛ قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود بدون دریانوردان؛ دستیابی به اهداف دریایی امکان پذیر نیست/ تجارت آزاد حق ایران است/ هیچ کس نمی تواند خدشه ای به واردات و صادرات کشور وارد کند/ قدردانی از ارگان های دریایی برای همراهی در صادرات کالا/ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور نداریم آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/ تجلیل از دریاییان نمونه کشور با حضور مدیران ارشد ارگان های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی/ کسب بالاترین امتیاز در تمامی شاخص های عمومی ، اختصاصی و رشد عملکرد حوزه دریایی با اعتماد به توان‌داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت بخش‌خصوصی؛ الگوی سایر عرصه‌های اقتصادی باشد/ فعالان دریایی کشور؛ امروز دوشادوش مدافعان‌سلامت جهاد کرده‌اند و سزاوار قدرشناسی هستند
کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی، همایون یوسفی، سازمان بنادر و دریانوردی
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش های بسیار خوب و فعالیت های مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی صورت گرفته است.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه مقوله لجستیک به یکی از مهم ترین مولفه ها در اقتصاد بین الملل تبدیل شده است و در کشور ما نیز باید  این امردر دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: در کشورهای توسعه یافته اروپایی نظیر ایتالیا که از تجربه بالایی در حوزه حمل و نقل برخوردارند، کریدورهای ترانزیتی و مقوله لجستیک به یک درآمد پایدار تبدیل شده است.

دریا؛ کلیدواژه مهم در ایجاد کریدورهای جدید بین المللی

وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهم کریدورهای جدید، در بخش دریایی است و با توجه به هرم طراحی شده برای ایجاد جذابیت های مالی و نیز شاخص های مالی تبیین شده حوزه لجستیک در سامانه های بین المللی، می توان از حمل و نقل دریایی به عنوان ارزان ترین، ایمن ترین و به صرفه ترین شقوق حمل و نقل اشاره کرد که حجم جابجایی بار بسیار بالایی در جهان امروز دارد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کشورهای دنیا به سمت توسعه بنادر و کریدورهای جدید دریایی حرکت کرده اند، گفت: اگر ما از این تصمیم مهم فاصله بگیریم، نفوذ خود در منطقه را به مرور زمان از دست خواهیم داد و از مزیت های لجستکی بی نظیر خود بی بهره می مانیم.

حرکت چشم گیر کشورهای همسایه ایران برای توسعه کریدورهای ترانزیتی

یوسفی با اشاره به اینکه کشورهای همسایه نظیر پاکستان در مقابل چشمان ما با همکاری چینی ها کریدور جدیدی را در بندر گوادر مدنظر قرار دادند تا به شاهراه صادرات منطقه تبدیل شوند، اظهار داشت: در شمال ایران نیز کشورهای مستقل نظیر ارمنستان و آذربایجان هزینه های زیادی در احداث بنادر داشته اند تا موقعیت استراتژیک و محور شمال به جنوب دریای خزر را به محور شرق و غرب این دریا جابجا کنند.

وی تاکید کرد: می توانیم به منظور فعالیت هرچه بهتر در بنادر شمالی ایران، ظرفیت بنادر خود در شمال ایران را از 30 به 100 میلیون تن توسعه بخشیم.

رییس کمیته بندری و دریایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بندر چابهار مسیر حمل و نقل دریایی را برای فعالان اقتصادی دنیا کاهش می دهد، گفت: باید به سمت توسعه بنادر به ویژه بندر چابهار حرکت کنیم، این بندر موقعیت استراتژیک فوق العاده ای دارد و هر فعال اقتصادی که بخواهد کالای خود را در منطقه جابجا کند می تواند از مسیر استفاده کند و تا یک هفته زمان انتقال بار خود را نسبت به سایر مسیرها کاهش دهد.

وی با اشاره بر اینکه تلاش های بسیار خوب و فعالیت های مناسبی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه بندری و دریایی صورت گرفته است، اظهار داشت: با توجه به محدودیت های ایجاد شده در جذب سرمایه به دلیل اعمال تحریم های آمریکایی ها اگر بتوانیم از ظرفیت نقدینگی مردم در بازار سرمایه به منظور توسعه بنادر خود استفاده کنیم گام بسیار بلندی در راستای پویایی اقتصاد کشور برداشته ایم.

 

۱۸ شهریور ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱
کد خبر : ۵۱,۴۶۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید