اعطای نمادین بیمه نامه تکمیلی دریانوردان آزاد در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی بخش خصوصی حوزه بندری و دریایی؛ بازوان اصلی اقتصادی و اجرایی کشور در دوران تحریم/ هم افزایی بخش دولتی و خصوصی نتایج بهتری به دنبال دارد تطبیق با تقاضای روز کشتیرانی جهان در دستور کار سازمان بنادر/ خودباوری دریاییان در دوران تحریم اجازه توقف فعالیت ها را نداد/ تکیه بی سابقه سازمان بنادر به توان داخلی در حوزه ناوگان عملیاتی و تجهیزات/ نیازمند ظرفیت سازی برای تامین سوخت کم سولفور ناوگان خارجی وارد شده به بنادر هستیم دریانوردان؛ نشان دادند که می توان تحریم ها را دور زد/ دریانوردی پایدار؛ نتیجه تلاش های مقتدرانه نیروی دریایی ارتش و سپاه است/ استمرار فعالیت های اقتصادی کشور با حضور موثر نیروی دریایی ایران در آب های دور رونمایی از کتاب «اطلس تاریخ بنادر و دریانوردی ایران»/ بررسی تاریخ بنادر و دریانوردی ایران از 3 هزار سال قبل از میلاد مسیح تا سال 2012میلادی/ تهیه سند بین المللی نقش ایران در تمدن دریایی حرکت کشتیرانی تجاری ایران، یک روز هم متوقف نشد/ نقش شرکت کشتیرانی های کوچک و غیر دولتی پررنگ تر می شود/ کشتیرانی ایران؛ به استانداردهای بین المللی مجهز است/ هیچ دوره آموزشی دریانوردی در کشور متوقف نشده است/ در آینده ای نزدیک؛ قرارداد کار دریایی در کشور اجرایی می شود بدون دریانوردان؛ دستیابی به اهداف دریایی امکان پذیر نیست/ تجارت آزاد حق ایران است/ هیچ کس نمی تواند خدشه ای به واردات و صادرات کشور وارد کند/ قدردانی از ارگان های دریایی برای همراهی در صادرات کالا/ مشکلی از بابت تأمین سوخت کم سولفور نداریم آغاز مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی/ تجلیل از دریاییان نمونه کشور با حضور مدیران ارشد ارگان های دریایی سازمان بنادر و دریانوردی؛ دستگاه برتر کشوری در جشنواره شهید رجایی/ کسب بالاترین امتیاز در تمامی شاخص های عمومی ، اختصاصی و رشد عملکرد حوزه دریایی با اعتماد به توان‌داخلی و بهره‌مندی از ظرفیت بخش‌خصوصی؛ الگوی سایر عرصه‌های اقتصادی باشد/ فعالان دریایی کشور؛ امروز دوشادوش مدافعان‌سلامت جهاد کرده‌اند و سزاوار قدرشناسی هستند
بارگیری، روزانه ، کالای اساسی ، بندر امام، محمد راستاد،
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به بازسازی و نوسازی خطوط ریلی محدوده بندر امام خمینی (‌ره) و بندر شهید رجایی، از بارگیری روزانه 150 دستگاه واگن‌ کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، محمد راستاد اظهار کرد: در زمینه قطعات مورد استفاده و تجهیزات دریایی و بندری تلاش شد تولیدات داخل شکل بگیرد و از آنها حمایت شود.

وی اضافه کرد: در همین بخش قطعات مورد استفاده و تجهیزات دریایی و بندری تولید داخل، توانسته‌ایم با 768 قطعه‌ای که توسط شرکت‌های داخلی برای ما تولید شده است، 70 درصد صرفه‌جویی ارزی داشته باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اگر می‌خواستیم این قطعات را از خارج کشور وارد کنیم معادل ریالی 872 میلیارد ریال هزینه ارزی داشت، در حالی که در تولید داخل، برای تهیه این قطعات و تجهیزات، 55 میلیارد ریال هزینه شد.

* بارگیری روزانه 150 دستگاه واگن‌ کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره)

راستاد با اشاره به تلاش برای ارتقای سهم ریل در حمل بار بنادر، بیان کرد: طی تعامل مطلوب با شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران توانسته‌ایم روند حمل ریلی بار در بنادر را به کلی متحول کنیم، در حال حاضر در بندر امام خمینی (ره) سهم باری که توسط ریل جابه‌جا می‌شد (میانگین روزانه واگن که از بندر امام بارگیری می‌شود) نسبت به گذشته افزایش یافته است، به طوری که برخی روزها بیش از 150 دستگاه واگن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) بارگیری می‌شود.

وی اظهار داشت: ‌در بندر شهید رجایی هم تعاملات خوبی با شرکت راه‌آهن برقرار شد، هم برای افزایش سهم ریل در جابه‌جایی بار بنادر و هم برای آنکه رویه‌های جدید برقرار شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: همچنین در بخش ریل و سوزن، در بندر شهید رجایی بهسازی و نوسازی تجهیزات به صورت متناوب و طبق زمان‌بندی انجام می‌شود.

* بازسازی خطوط ریلی محدوده بندر امام خمینی (‌ره) و بندر شهید رجایی

راستاد افزود: خطوط ریلی که در محدوده بندر امام خمینی (‌ره) و بندر شهید رجایی وجود دارد، همه بازسازی و نوسازی شده است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی اظهار کرد: انتظار داریم با اقداماتی که توسط شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شده است، ما یک وضعیت رو به رشد، مناسب و خوب برای افزایش سهم ریل در حمل کالاهایی که بنادر وارد و یا از بنادر خارج می‌شود، داشته باشیم.

بنابراین گزارش، بندر شهید رجایی با برخورداری از ۵۸ کیلومتر خطوط ریلی داخلی ظرفیت جابه‌جایی سالانه بیش از ۲۰ میلیون تن انواع کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی را دارا است.

طبق اعلام پایگاه‌ وزارت راه و شهرسازی، در خطوط  ۴ و ۵ ریلی مجتمع بندری شهید رجایی بخش نوسازی، اجرای اسلب‌های در جا و اجرای تراورس‌های مشبک دی بلوک، اجرای کانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی در محل سوزن‌ها، اجرای استاپرها، رنگ آمیزی و اجرای زینک ریچ همه ریل و سوزن‌ها جهت جلوگیری از پوسیدگی به انجام رسیده است.

مبلغی بالغ بر۳۴۰ میلیارد ریال برای باز‌سازی و نوسازی خطوط ۴ و ۵ ریلی بندر شهید رجایی هزینه شده است، مدت زمان اجرای این پروژه ۲۰ ماه تعیین شده بود.

به دلیل همجواری این خط با انبارهای ۱۰ تا ۱۳ بندر که محل ذخیره‌سازی و نگهداری کالاهای اساسی است، روند ترخیص کالاها شتاب بیشتری خواهد گرفت، وسعت مناسب خطوط، اتصال به شبکه سراسری ریلی و قرار گرفتن در رهگذر شمال - جنوب  که خود مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه است را می‌توان مهمترین مزایا و دستاوردهای حاصل از افتتاح این خطوط قلمداد کرد.

۲۱ شهریور ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
خبرگزاری فارس |
کد خبر : ۵۱,۵۰۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید