خرید و اهدای 26 میلیارد ریال تجهیزات برای بیمارستان امام علی(ع) چابهار از سوی سازمان بنادر/ ایجاد کریدور لجستیکی و پارک 100 هکتاری بهاران؛ دو پروژه بزرگ سازمان بنادر در چابهار/ قدردانی نماینده چابهار از توجه سازمان بنادر به مسئولیت‌های اجتماعی ابزارهای تعرفه‌ای بنادر در خدمت تسهیل تجارت/ دستورالعمل آیین‌نامه تردد اشخاص و وسایل نقلیه موتوری در بنادر نهایی شد/ افزایش چشمگیر حجم مراودات تجارى در بخش حمل و نقل دریایى با برطرف شدن موانع در ماه هاى آینده مراکش به دنبال راه اندازی سیستم مدیریت بنادر هوشمند کانال پاناما تا سال 2030 کربن زدایی می شود تشریح نتایج مثبت رفع تحریم بر حمل و نقل دریایی کشور/ استفاده از ظرفیت حداکثری حوزه بندری و دریایی در صورت احیای برجام/ بهره برداری مطلوب از توسعه زیرساختی بنادر ایران با رفع تحریم ها/ بازگشت تمامی خطوط بزرگ کشتیرانی به بنادر ایران در صورت احیای برجام َرشد359 درصدی بارگیری کالای عمومی در بندر خرمشهر در سال گذشته/ افزایش 221 درصدی تردد شناور در فروردین ماه مسیر دریایی قطب شمال، جایگزین کانال سوئز می شود بازگشت شرکت های حمل و نقل دریایی به ایران پس از احیای برجام/ پیش بینی افزایش حمل و نقل دریایی/ سازمان بنادر به صنایع فعال در پسکرانه بنادر کمک کند اعلام میزان تخلیه و بارگیری در بنادر کشور در 40 روز ابتدایی سال/ رشد 2.2 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ٥٩ درصدى صادرات و افزایش ١٦٠ درصدى ترانزیت از بندر شهید رجایی در فروردین ماه
بندرچابهار؛ پیشرفت خوبی نسبت به سال های قبل داشته است/ فعال سازی کریدور شمال-جنوب با پویایی بندر چابهار/ افزایش پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار/ ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه انبارها و کاهش هز
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بندر چابهار؛ یکی از بنادری است که با توجه به شرایط کشور و تحریم های ظالمانه، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امان الله شهنوازی درباره بندر چابهار و فعالیت های که در این بخش صورت گرفته، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه زیرساخت های بندر چابهار اقدام های متعددی انجام داده است اما به نظر می رسد که سرمایه گذاری در توسعه انبار ضرورت دارد؛ اگر بندر شهید کلانتری و بندر شهید بهشتی به صورت مجزا دارای انبار باشند. تجار؛ با شرایط بهتری فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: نکته دیگری که پیگیری آن اهمیت بسزایی دارد؛ سرعت تخلیه و بارگیری کالا است، بندر چابهار پتانسیل آن را دارد که با سرعت نسبت به تخلیه کالاها اقدام کند ولی کمبود انبار باعث شده این بخش با چالش هایی روبرو شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر گمرک با سازمان بنادر همراه شود می توان مشکلاتی که به آن اشاره شد را با سرعت حل کرد؛ کارنامه بندر چابهار بسیار مطلوب است بدین جهت با اقدامات بسیار کوچک می توان این بندر را پویاتر کرد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار از تحریم های ظالمانه معاف است و این امر یک فرصت برای کشور محسوب می شود، گفت: پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار افزایش یافته و این خبر خوشی برای اقتصاد کشور است چرا که از این بندر می توان صادرات و ترانزیت کالا را افزایش داد

شهنوازی در مورد توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه با هدف رونق بندر چابهار، افزود: برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه ضرورت دارد که هزینه های بندری کاهش پیدا کند تا تجار انگیزه بیشتری برای بهره گیری از بندر چابهار داشته باشند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر بنادر امام(ره)، خرمشهر، اروند و... مشمول تخفیف های بندری هستند، و ضرورت دارد که به بندر چابهار هم تخفیف های ویژه ای اعطا کند تا این بخش در مسیر رشد بیشتری قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: هماهنگی بین کشورهای ایران، هندوستان، افغانستان و پاکستان اهمیت زیادی دارد، وقتی این مجموعه ها با یکدیگر هماهنگ باشند مشکلات در این حوزه کمتر خواهد شد و حتی می توان کریدور شمال-جنوب را فعال کرد و از طریق آستارا به کشورهای  آذربایجان، قزاقستان و گرجستان به شوروی وصل شویم.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۵۲
کد خبر : ۵۱,۷۷۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید