موفقیت تحسین برانگیز ایران در ممیزی مرکز ملی داده ایران/ سیاست گذاری مناسب سازمان بنادر در اتکا به توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان ایرانی ارتقاء ظرفیت ریلی بندر شهید رجایی با اتمام بازسازی خط 5 ریلی/ تسریع در روند جابجایی کالاهای اساسی پیام تبریک مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به مناسبت ۷ آذر روز نیروی دریایی ارتش بندر دیلم بوشهر به سیستم اعلام حریق تجهیز می شود تولید در پسکرانه بنادر یک استراتژی مثبت است/ بنادر؛ ابزار مهم توسعه صادرات هستند/ بنادر؛ ظرفیت‌های بسیار خوبی را برای بخش خصوصی ایجاد کرده است تشریح جزییات هفتاد‌و‌پنجمین اجلاس کمیته حفظ محیط زیست دریایی/ تدوین پیش‌نویس قطعنامه ترغیب کشورها به اجرای برنامه ملی کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از کشتی‌ها / اصلاح کنوانسیون بین‌المللی جلوگیری از آلودگی کشتی‌ها ثبت رکورد تخلیه ٢٠هزار و ۴۵٨تن کالا در یک شبانه‌روز در بندرامام خمینی(ره) وجود ۴ میلیون تن کالای اساسی در بنادر/ تخلیه انبار بنادر سرعت گرفته است وجود بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور/ کالاهای رسوبی مشکل اسنادی دارند انتصاب "سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، بازرسی ، مدیریت عملکرد و‌ حقوق شهروندی "سازمان بنادر و دریانوردی
بندرچابهار؛ پیشرفت خوبی نسبت به سال های قبل داشته است/ فعال سازی کریدور شمال-جنوب با پویایی بندر چابهار/ افزایش پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار/ ضرورت سرمایه گذاری بخش خصوصی در توسعه انبارها و کاهش هز
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: بندر چابهار؛ یکی از بنادری است که با توجه به شرایط کشور و تحریم های ظالمانه، عملکرد بسیار خوبی داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، امان الله شهنوازی درباره بندر چابهار و فعالیت های که در این بخش صورت گرفته، تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی برای توسعه زیرساخت های بندر چابهار اقدام های متعددی انجام داده است اما به نظر می رسد که سرمایه گذاری در توسعه انبار ضرورت دارد؛ اگر بندر شهید کلانتری و بندر شهید بهشتی به صورت مجزا دارای انبار باشند. تجار؛ با شرایط بهتری فعالیت خواهند کرد.

وی افزود: نکته دیگری که پیگیری آن اهمیت بسزایی دارد؛ سرعت تخلیه و بارگیری کالا است، بندر چابهار پتانسیل آن را دارد که با سرعت نسبت به تخلیه کالاها اقدام کند ولی کمبود انبار باعث شده این بخش با چالش هایی روبرو شود.

عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: اگر گمرک با سازمان بنادر همراه شود می توان مشکلاتی که به آن اشاره شد را با سرعت حل کرد؛ کارنامه بندر چابهار بسیار مطلوب است بدین جهت با اقدامات بسیار کوچک می توان این بندر را پویاتر کرد.

وی با بیان اینکه بندر چابهار از تحریم های ظالمانه معاف است و این امر یک فرصت برای کشور محسوب می شود، گفت: پهلوگیری کشتی ها در بندر چابهار افزایش یافته و این خبر خوشی برای اقتصاد کشور است چرا که از این بندر می توان صادرات و ترانزیت کالا را افزایش داد

شهنوازی در مورد توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه با هدف رونق بندر چابهار، افزود: برای توسعه همکاری با کشورهای همسایه ضرورت دارد که هزینه های بندری کاهش پیدا کند تا تجار انگیزه بیشتری برای بهره گیری از بندر چابهار داشته باشند.

 وی تصریح کرد: در حال حاضر بنادر امام(ره)، خرمشهر، اروند و... مشمول تخفیف های بندری هستند، و ضرورت دارد که به بندر چابهار هم تخفیف های ویژه ای اعطا کند تا این بخش در مسیر رشد بیشتری قرار گیرد.

عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: هماهنگی بین کشورهای ایران، هندوستان، افغانستان و پاکستان اهمیت زیادی دارد، وقتی این مجموعه ها با یکدیگر هماهنگ باشند مشکلات در این حوزه کمتر خواهد شد و حتی می توان کریدور شمال-جنوب را فعال کرد و از طریق آستارا به کشورهای  آذربایجان، قزاقستان و گرجستان به شوروی وصل شویم.

۱۳ مهر ۱۳۹۹ ۰۸:۵۲
کد خبر : ۵۱,۷۷۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید