وقوع طوفان دریایی پرقدرت با شدت بالا در منطقه شمال مرکزى خلیج فارس از پنجشنبه/ پیشروى طوفان تا جمعه به سمت سواحل مکران و‌ دریای عمان/ تشکیل کمیته مقابله با بحران پهلودهی بیستمین کشتی روغن نباتی در بندر شهید رجایی نیروی انسانی متخصص، لازمه شکوفایی حوزه دریایی و بندری است/ ضرورت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم و فنون دریایی و بندری پیشرفت 70 درصدی پروژه اسکله رو- رو بندرامیرآباد/ تخفیف۸۰ درصدی تعرفه حمل کالا از طریق رو- رو/ ضرورت ترانزیت بدون واسطه با روسیه از طریق دریا تقدیر از ستاد اقامه نماز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاه فعال در ترویج فرهنگ نماز عزم جدی دستگاه های تابعه وزارت راه و شهرسازی برای الگو شدن در ترویج فرهنگ نماز در بین سایر دستگاه های اجرایی بازدید رییس و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از مجتمع بندری انزلی برگزاری نشست هم اندیشی و تعامل دستگاه های اجرایی مرتبط با حمل و نقل در بندر شهید رجایی/ تعیین ضرب الاجل برای رفع مشکلات تاکید رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر تسهیل در ورود و خروج کالا از بندر بوشهر حمایت کمیسیون عمران مجلس از رویکرد سازمان بنادر در جذب نیروی انسانی متخصص در بودجه ۱۴۰۱/ توسعه کمی و کیفی نیروهای دریایی و بندری؛ شرایط مطلوبی را برای حمل و نقل دریایی ایران رقم می‌زند
ضرورت تسهیل،ترانزیت و تجارت،نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: برای اینکه در حوزه حمل و نقل دریایی به پیشرفتهای مناسب تری برسیم ضروری است تعاملات خارجی را بهبود بخشیم و ترانزیت و تجارت داخل را تسهیل کنیم.
سید علی حسینی؛ در مورد اهمیت و جایگاه حمل و نقل دریایی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این‌مطلب اظهار داشت: حمل و نقل دریایی حجم و وزن بیشتری را در حوزه جابجایی بار به خود اختصاص می دهد و از مهم ترین فاکتور در اقتصاد که صرفه مالی است، بهره می برد.
وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا با بسته شدن مرزها همراه شد و اقتصاد دنیا را درگیر فضای جدیدی کرد که بسیاری از کشورها نتوانستند به خوبی مانع از ضربه اقتصادی در این زمینه شوند، اما ایران به دلیل ظرفیت های دریایی خود در دوران شیوع ویروس کرونا توانست واردات و صادرات را انجام دهد و از حصار ایجاد شده کرونا در دروان شیوع ویروس در امان بماند.
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه توسعه حمل و نقل دریایی، گردشگری و مسافری دریایی، توسعه صنعت کشتی سازی، ایجاد اشتغال در حوزه دریایی مهم ترین مسائلی است که باید به آن توجه داشته باشیم اظهار کرد: برخی کشورها تنها یک بندر دارند و آن را به کانون توسعه اقتصاد خود تبدیل کرده اند، بنابراین ما نیز بایستی به خوبی از ظرفیت اقتصادی خود در حوزه دریایی و بندری بهره مند شویم.
وی گفت: ایجاد ساختار لجستیکی مناسب، توجه به معاهده های بین الملی در حوزه  دریایی، بهای بیشتر به گروه های منطقه ای از جمله کشورهای اوراسیا و اکو، بازبینی پیمان های منطقه ای، انعقاد پیمان های دوجانبه و چندجانبه اقتصادی و بهره مندی از تعرفه های ترجیحی مهم ترین مسائلی است که می تواند به رونق دریایی کشور در بخش های مختلف کمک کند و اقتصاد کشور را به سمت پویایی در حوزه حمل و نقل دریایی پیش ببرد.
حسینی تأکید کرد: نیاز داریم درحوزه دریایی گام های بلندتری برداریم که این امر نیازمند دو اتفاق مهم است؛ ابتدا اینکه تعاملات خارجی خود را بهبود بخشیم و دوم اینکه ترانزیت و تجارت را در داخل تسهیل کنیم. 
نایب رییس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران ، در ادامه با اشاره به اینکه ایران در حوزه کشتیرانی وضعیت مطلوبی دارد و در حوزه کشتی سازی هم می توانیم صنعت مربوطه را فعال کنیم، بیان کرد: ضرورت دارد در بخش تعمیر و نگهداری عملکرد بهتری داشته باشیم و اجازه ندهیم ارز از کشور خارج شود، حتی می توانیم به کشتی های عبوری دنیا خدمت رسانی کرده و ارز آوری داشته باشیم، علاوه بر این می توان در حوزه مسافری و گردشگری شرایط مناسب تری را رقم بزنیم و با تأمین و تولید تجهیزات شناوری، از ظرفیت های اقتصادی نهفته در حوزه دریایی استفاده کنیم.
۱۲ مهر ۱۳۹۹ ۱۱:۱۷
کد خبر : ۵۱,۸۷۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید