وجود بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالای اساسی در بنادر کشور؛ کالاهای رسوبی مشکل اسنادی دارند انتصاب "سرپرست اداره کل حوزه مدیرعامل، بازرسی ، مدیریت عملکرد و‌ حقوق شهروندی "سازمان بنادر و دریانوردی اوراسیا؛ دروازه جدید صادرات از بنادر برای خنثی کردن اثرات تحریم بر اقتصاد ایران/ تعرفه های ترجیحی؛ یکی از مهم ترین راهکارهای جذب کالا و کشتی/ لزوم تسریع و تسهیل فرآیندهای عملیاتی از طریق دستگاه های مرتبط انتصاب"مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی" سازمان بنادر و دریانوردی حمل ریلی 5 هزار تن محموله روغن خوراکی از بندرامیرآباد/ ظرفیت مناسب برای تخلیه کالاهای جدید فراهم شده است وبینار آموزشی مدیریت سبد پروژه چهارم آذرماه برگزار می شود توسعه صادرات به اوراسیا با ایجاد مسیر ترانزیتی بین بنادر شمال و جنوب ایران/ تحقق جهش صادرات از بنادر با اعمال سیاست های مناسب تجاری​/ بنادر کشور در توسعه صادرات به اوراسیا نقش بسیار مهمی دارند استفاده حداکثری از ظرفیت بندر چابهار/ کرایه حمل کالا در بندر چابهار رقابتی است/ ضرورت مناسب سازی تعرفه حمل کشتیرانی افزایش واردات کالاهای اساسی به بندر چابهار/ پهلوگیری کشتی ۶۸هزارتنی در چابهار بهره‌برداری از پروژه شاخص منطقه‌ای سازمان بنادر در بندر انزلی/ امکان ۳کیلومتر پیاده‌روی در عمق دریا برای مردم/ مزیت‌های تفریحی و معیشتی متنوع «موج شکن غربی بندر انزلی» برای بومیان و گردشگران/ چشم‌انداز استثنایی همزمان جنگل و دریا با جانمایی ویژه موج‌شکن
توسعه صادرات به اوراسیا ،مسیر ترانزیتی،  بنادر شمال و جنوب ایران
نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ایجاد مسیر ترانزیتی و پل ارتباطی بین بنادر شمال و جنوب ایران را مهم ترین عامل توسعه صادرات به اوراسیا برشمرد.
سید مصطفی موسوی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به شرایط سخت صادرات کشور به جهت تحریم و شیوع ویروس کرونا، اظهارکرد: خوشبختانه تصمیمات جدید ستاد هماهنگی اقتصادی دولت فضای روانی مثبتی را در بین فعالان بخش خصوصی ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: توصیه می کنم، سیاست های اتخاذ شده به گونه ای پیگیری شود که شرایط در حوزه جذب کالا برای بنادر تسهیل شود  و با در نظر گرفتن راهکارهای لازم به منظور کاهش هزینه ها برای بخش خصوصی و شرکت های کشتیرانی، نقش بنادر در راستای توسعه صادرات پررنگ تر و رقابتی تر شود.
نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه  تعرفه ها و هزینه خدمات از  مهمترین عوامل توسعه صادرات است، بیان کرد: جهش صادراتی از بنادر صرفا با فراهم کردن شرایط در بخش های مختلف وارداتی و صادراتی محقق می شود.
موسوی با اشاره به اینکه پیمان های منطقه ای و بین المللی نقش ویژه ای در توسعه صادرات کشور به نقاط مختلف دنیا دارند، عنوان کرد: ضرورت دارد، تعرفه های خاص از جمله تعرفه های ترجیحی و پیمان های دو یا چندجانبه مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم به نحو مطلوب از ظرفیت های سایر کشورها استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه بنادر کشور در توسعه صادرات به اوراسیا نقش بسیار مهمی دارند، گفت: ایجاد پل ارتباطی بین بنادر شمال-جنوب کشور و تعریف مسیر ترانزیتی به طور حتم توسعه صادرات به اوراسیا را رقم خواهد زد.
نایب رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، ادامه داد: مسیر ترانزیتی اوراسیا حداقل زمان را برای حمل کالا به همراه خواهد داشت و در نهایت نیز موجب کاهش هزینه برای صادرکنندگان می شود، مسئله ای که برای فعالان اقتصادی بخش خصوصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
۲ آذر ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵
کد خبر : ۵۲,۳۰۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید