ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
تداوم حمایت ، سازندگان داخلی ، حوزه بندری و دریایی،معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سازمان بنادر از سازندگان داخلی در حوزه بندری و دریایی حمایت می کند.
محمدرضا اله‌یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تأکید بر اینکه در سال جهش تولید هدف این سازمان استفاده حداکثری از توان داخلی است، اظهار کرد: در راستای رونق و جهش تولید، رفع مشکل سازندگان تجهیزات بندری و دریایی در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه در حوزه ساخت و سازهای دریایی و ساحلی، سازندگان قطعات و تجهیزات دریایی و بندری وضعیت خوبی دارند.
اله‌یار با اشاره به حمایت و همفکری با سازندگان داخلی و برگزاری جلسات متعدد به منظور رفع موانع و مشکلات حوزه بندری و دریایی، گفت: قبول مسئولیت و حمایت از سازندگان داخلی با توجه به تأکیدهای صورت گرفته در سطح کلان نظام، در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: با توجه به تحریم‌های ظالمانه و دسترسی محدود به تجهیزات خارجی، فرصتی برای کشور ایجاد شد تا بتوانیم نیازهای خود را در حوزه قطعات و تجهیزات بندری و دریایی در داخل کشور تأمین کنیم.
اله‌یار با بیان اینکه در حال حاضر این پتانسیل بیش از پیش وجود دارد که برای تأمین نیازهای توسعه دریا محور از توان تأمین کنندگان داخلی استفاده کنیم، عنوان کرد: ضروری است از ظرفیت مجموعه های تولیدی کشور برای ارتباط نزدیک بین متولیان ساخت و سازهای دریایی و ساحلی و سازندگان قطعات و تجهیزات استفاده کنیم.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: از دستاوردهای این حوزه در سال گذشته می توان به ساخت ۷۶۸ قطعه بندری و دریایی در مراکز دانش بنیان و کارگاه های بزرگ و کوچک در سراسر کشور اشاره کرد.
۹ آذر ۱۳۹۹ ۰۹:۰۱
کد خبر : ۵۲,۳۴۷

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید