۱۰۱هزار تن شکر در انبارهای بنادر کشور ذخیره شده است/ بازرگانان و تجار با توجه به نزدیکی به پایان سال، فرآیند ترخیص کالاها از بنادر را تسریع کنند/ کالاهای اساسی موجود در بنادر پاسخگوی بازار شب عید است ضرورت به روز رسانی مفاد قرارداد لایروبی و اصلاح رژیم رسوب گذاری بنادر شمالی/ سازمان بنادر؛ ظرفیت بیش از یک میلیون متر مکعب لایروبی در بنادر شمالی را دارد تحول دریایى؛ لازمه رونق اقتصادى است/ زمان اثبات توانایى بخش خصوصى در حوزه دریایى با حسن اعتماد سازمان بنادر فرارسیده است/ ضرورت تداوم حمایت ها از متخصصان داخلی تعمیر 27فروند انواع شناور در بندر شهید رجایی/ کاهش هزینه‌ تمام شده تعمیرات با بهبود روش‌ها و استانداردهای بین‌المللی ۳بسته حمایتی از ناوگان تحت پرچم و کشتیرانی ملی/ وجود۵.۳ میلیون تن کالاهای اساسی در بنادر و پای اسکله/ سازمان بنادر در زمان تحریم توانست ترمینال اپراتورها و بخش خصوصی را فعال نگه دارد/ معرفی 600 هزار تن کالا رسوبی به سازمان فروش اموال تملیکی ساخت پیشرفته‌ترین ایستگاه رادیویی دریای عمان در بندر چابهار/ کاهش زمان واکنش عملیات‌های نجات دریایی توسعه صادرات غیرنفتی با رونق صنایع دریایی کشور/ صنعت دریایی؛ یکی از مهم ترین زیرساخت های توسعه صادرات و واردات از مسیر بنادر/ بخش خصوصی؛ علاقمند به فعالیت در حوزه صنایع دریایی است/ نگاه مثبت سازمان بنادر و دریانوردی به توسعه صنایع دریایی با تکیه بر توان داخلی در ساخت و تولید ناوگان دریایی؛ هیچ کمبودی نداریم و کاملا خودکفا شده‌ایم/ ساخت ۲۶ فروند شناور مورد نیاز سازمان بنادر در سایت‌های شناورسازی شمال و جنوب کشور/ تزریق ۶۰ هزار میلیارد ریال از منابع سازمان بنادر به صنایع دریایی توسعه صنعت دریامحور؛ زمینه ساز پیشرفت اقتصادی کشور است/ تاسیس دانشکده تخصصی دریانوردی و بندری گام‌ نخست خودباوری در عرصه اقتصاد دریامحور/ بهره گیری از تولید داخلی در صنایع دریایی دستور کار جدی دولت است انقلابی در داخلی‌سازی صنایع دریایی کشور شروع شده است/ ۴۵۰۲ فروند شناور در طرح تحول صنایع دریایی جایگزین خواهد شد/ در توسعه و اقتصاد دریامحور؛ رشد خواهیم کرد
ضرورت حمایت اساسی از حوزه بندری و دریایی کشور/ موفقیت‌های چشمگیری در بنادر شمالی کشور به دست آمده است/ به دلیل اقدامات سازمان بنادر؛ در آینده از حمل و نقل دریایی ایران بیشتر خواهیم شنید/ بخشی از محدود
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه بخشی از محدودیت‌های بندری و دریایی ایران ناشی از تحریم‌ها است، گفت: ضرورت دارد، حمایت‌های اساسی و مناسب از حوزه بندری و دریایی کشور صورت گیرد.
جمشید نفر در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه تعامل بخش خصوصی و سازمان‌های اقتصادی نظیر سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است، اظهار داشت: اقتصاد؛ پیوند ناگسستنی با مقوله صادرات دارد که دستیابی به آن با ابزارهای لجستیکی نظیر بندر و دریا و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی فراهم می شود.
 
وی ادامه داد: بهترین مدل لجستیکی امروزه در دنیا حمل و نقل دریایی است و ضرورت دارد حمایت‌های اساسی از سیستم بندری و دریایی کشور مدنظر قرار گیرد تا بتوان به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خدمات ویژه ارائه و آنها را به انتقال بار از مسیر بندری و دریایی تشویق کرد.
 
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: برای اینکه اقتصاد ایران پویا شود، توصیه می‌کنم که سازمان‌های چون سازمان بنادر بیش از گذشته از توان بخش خصوصی استفاده کنند.
وی افزود: اگر دیپلماسی کلان کشور به گونه‌ای عمل کند تا شرایط مناسبی در مقررات بین‌المللی برای فعالیت بندری و دریایی ایران ایجاد شود؛ حمل و نقل دریایی توسعه بیشتری پیدا می کند.
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی کشور، بیان کرد: با توجه به روند توسعه‌ای که مدنظر قرار گرفته شده، در آینده از حمل و نقل دریایی ایران بیشتر خواهیم شنید.
وی ادامه داد: بخشی از محدودیت‌های بندری و دریایی برای ایران به دلیل تحریم‌ ها است و این مساله؛ صادرات کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
 
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر شمالی کشور در بخش صادرات و واردات موفقیت‌های مناسبی در زمینه تجارت با کشورهای حوزه CIS داشته اند، اظهار کرد: امیدواریم به سمتی پیش برویم که بخش بندری و دریایی کشور نقش حقیقی خود را در رشد تجاری ایران ایفا کند.
۲ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
کد خبر : ۵۲,۶۰۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید