رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴ شهید رجایی، بندر اقیانوسی ایران و راه‌های عبور از شرایط تحریم ارزیابی مخاطرات کشتیرانی خودران توسط انجمن جهانی رده بندی شناورها امضای قرارداد ساخت سیلوی ۳۰ هزار تنی غلات در بندر نوشهر افزایش میزان سرمایه‌گذاری در بندر چابهار در سال ۱۴۰۰ با هدف پشتیبانی و رفع موانع از تولید/ کاهش مدت زمان فرآیند انعقاد و بازنگری در قراردادهای سرمایه‌گذاری در راستای کاهش اثرات تحریم و کووید 19/ ارتقاء توان عملیاتی بندر شهیدبهشتی با بهبود فرآیندهای تخلیه و بارگیری و خروج کالا 6 سرنشین شناور صیادی در بندر چابهار نجات یافتند
ضرورت حمایت اساسی از حوزه بندری و دریایی کشور/ موفقیت‌های چشمگیری در بنادر شمالی کشور به دست آمده است/ به دلیل اقدامات سازمان بنادر؛ در آینده از حمل و نقل دریایی ایران بیشتر خواهیم شنید/ بخشی از محدود
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به اینکه بخشی از محدودیت‌های بندری و دریایی ایران ناشی از تحریم‌ها است، گفت: ضرورت دارد، حمایت‌های اساسی و مناسب از حوزه بندری و دریایی کشور صورت گیرد.
جمشید نفر در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه تعامل بخش خصوصی و سازمان‌های اقتصادی نظیر سازمان بنادر و دریانوردی از اهمیت بسیار بالایی برای اقتصاد کشور برخوردار است، اظهار داشت: اقتصاد؛ پیوند ناگسستنی با مقوله صادرات دارد که دستیابی به آن با ابزارهای لجستیکی نظیر بندر و دریا و فعالیت اقتصادی بخش خصوصی فراهم می شود.
 
وی ادامه داد: بهترین مدل لجستیکی امروزه در دنیا حمل و نقل دریایی است و ضرورت دارد حمایت‌های اساسی از سیستم بندری و دریایی کشور مدنظر قرار گیرد تا بتوان به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی خدمات ویژه ارائه و آنها را به انتقال بار از مسیر بندری و دریایی تشویق کرد.
 
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تأکید کرد: برای اینکه اقتصاد ایران پویا شود، توصیه می‌کنم که سازمان‌های چون سازمان بنادر بیش از گذشته از توان بخش خصوصی استفاده کنند.
وی افزود: اگر دیپلماسی کلان کشور به گونه‌ای عمل کند تا شرایط مناسبی در مقررات بین‌المللی برای فعالیت بندری و دریایی ایران ایجاد شود؛ حمل و نقل دریایی توسعه بیشتری پیدا می کند.
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با اشاره به فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه بندری و دریایی کشور، بیان کرد: با توجه به روند توسعه‌ای که مدنظر قرار گرفته شده، در آینده از حمل و نقل دریایی ایران بیشتر خواهیم شنید.
وی ادامه داد: بخشی از محدودیت‌های بندری و دریایی برای ایران به دلیل تحریم‌ ها است و این مساله؛ صادرات کشور را تحت تاثیر قرار داده است.
 
رییس کمیسیون توسعه صادرات غیرنفتی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با تأکید بر اینکه بنادر شمالی کشور در بخش صادرات و واردات موفقیت‌های مناسبی در زمینه تجارت با کشورهای حوزه CIS داشته اند، اظهار کرد: امیدواریم به سمتی پیش برویم که بخش بندری و دریایی کشور نقش حقیقی خود را در رشد تجاری ایران ایفا کند.
۲ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
کد خبر : ۵۲,۶۰۳

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید