آینده روشن و رو به رشد مجتمع بندری انزلی/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند آغاز عملیات خارج سازی 6فروند مغروقه آبراه اروند و خور موسی بزرگترین بنادر پاکستان را بشناسید ابقاء ایران به عنوان عضو اصلی شورای بین‌المللی هیدروگرافی تا سال ٢٠٢٣/ تقدیر از سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای تولید یکصد نقشه الکترونیکی دریانوردی بین‌المللی لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان/ نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا قرائت گزارش تأخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی پهلوگیری ۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی «دریا» بهترین فرصت برای فعالیت اقتصادی است/ ضرورت ایجاد شهرک‌های اقماری در نزدیکی بنادر و سواحل/ 75 درصد جمعیت کشور به نزدیکی سواحل سوق پیدا کنند تخلیه و بارگیری بیش از 976 هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام(ره) از ابتدای سال/ رشد 336 درصدی ترانزیت نسبت به سال قبل
مجتبی یوسفی، عضو کمیسیون عمران مجلس، سازمان بنادر، بخش خصوصی،جذب سرمایه گذاران
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش و فعالیت سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط سخت تحریم، گفت: خوشبختانه این سازمان از ساختار اجرایی خوبی برخوردار است.
مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ضرورت دارد، سهم خود را از بازار در تجارت بین‌المللی به دست آوریم، اظهار داشت: زیرساخت های مناسب برای توسعه صادرات و واردات از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و مهم‌ترین مدل حمل و نقل از نظر صرفه اقتصادی و جلوگیری از هدر رفت زمان، حمل و نقل دریایی است.
وی ادامه داد: لازم است در مورد بازارهای جدید تجاری دنیا بیش از پیش فکر کنیم و در عین حال کریدورهای جدید را به وجود آوریم و از موقعیت جغرافیایی و مسیر دریایی و بندری بی‌نظیر کشور که پل ارتباطی غرب و شرق دنیا است، به نحو مطلوب بهره‌مند شویم.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه همواره سرمایه گذاری دولت‌ها در فعالیت‌های اقتصادی به تنها پاسخگو نخواهد بود، عنوان کرد: ضرورت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی بر کسی پوشیده نیست، اما دولت نبایستی به عنوان رقیب بخش خصوصی فعالیت کند بلکه می‌تواند با رفع موانع، شرایط را برای فعالیت این بخش فراهم کرده و حمایت‌های لازم در این زمینه را انجام دهد.
وی در ادامه با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی یکی از نهادهای تخصصی کشور است و مجموعه مدیران و کارکنان آن متخصص هستند، گفت: سازمان بنادر؛ یکی از دستگاه‌های تخصصی در کشور به شمار می‌رود که در دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. 
وی افزود: سازمان بنادر و دریانوردی بدنه کارشناسی قوی دارد و از ساختار اجرایی خوبی برخوردار است، در عین حال یکی از الزامات سازمان بنادر و دریانوردی حرکت به سمت بهره‌وری بیشتر است و باید با اصلاح فرآیندها، تصدی‌گری دولت کاهش پیدا کند.
یوسفی ادامه داد: توصیه می‌کنم که با تمهیدات لازم سرعت جذب سرمایه‌گذاران که یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی است از سوی سازمان بنادر افزایش پیدا کند و بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی بتوان از ظرفیت‌های قانونی در این رابطه استفاده کرد؛ از این‌رو بهتر است جذابیت حوزه دریایی و بندری را افزایش داد تا سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فعالان اقتصادی وارد این بخش استراتژیک شوند.
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از فعالیت و تلاش سازمان بنادر و دریانوردی در شرایط سخت اعمال تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی قدردانی کرد و گفت: شرایط برای فعالیت‌های دریایی و بندری چه در زمان تحریم و چه در زمان شیوع ویروس کرونا سخت‌تر از همیشه بود و در این رابطه باید از کارکنان شریف سازمان بنادر و دریانوردی تشکر کرد.
۶ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۲۷
کد خبر : ۵۲,۶۳۴

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید