با هرگونه تصرف غیرقانونی در سواحل قاطعانه برخورد می شود/ برای سفرهای نوروزی تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم توسعه زیرساخت برای بهره گیری مناسب از ظرفیت‌های گردشگری دریایی دستور کار جدی سازمان بنادر است/ ظرفیت مسافرت دریایی کشور به ۲۵ میلیون نفر می رسد/ افتتاح اولین و پیشرفته ترین بندر گردشگری کشور تا پایان ۱۴۰۰ احیاء مسافرت‌های دریایی بین کشورهای حاشیه دریای خزر/ ارتقاء وضعیت کشتی‌ها و شناورهای کوچک/ تدوین نقشه راه برای توسعه گردشگری دریایی/ حرکت به سمت بنادر نسل سوم در دستور کار بارگیری همزمان ۳فروند کشتی صادراتی در بندر شهید باهنر تفاهم‌نامه همکاری وزرات راه و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری امضاء شد تعرفه‌های جدید بندری از ابتدای ۱۴۰۰ اجرا می شود/ سازمان بنادر قراردادهای اپراتوری و سرمایه گذاری را به دقت کنترل می کند/ تأمین تجهیزات مورد نیاز بنادر کوچک در دستور کار افزایش 15 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر اتمام‌ احداث برج کار سیلوی غلات در بندر امام (ره)/ ظرفیت تخلیه و بارگیری غلات در بندر به 150 هزار تن می رسد سازمان بنادر در سفرهای دریایی نوروز تابع تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا است/ مسافران دریایی باید تست کرونا بدهند/ گردشگری دریایی در بنادر جنوب برای نوروز فعلا ممنوع است پهلوگیری ۱۱۰۰ فروند شناور در بندر نفتی خلیج فارس طی ۱۱ ماه گذشته
مجتبی یوسفی، رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس، سازمان بنادر، توسعه بنادر
رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پسکرانه بنادر؛ محل مناسبی برای فعالیت های ارزش افزوده ای، صنعتی و تولیدی است، گفت: تمام دستگاه ها به وظیفه خود در حوزه ترخیص کالاها از بنادر عمل کنند.

مجتبی یوسفی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با تأکید بر لزوم اصلاح قوانین از سوی مجلس شورای اسلامی به منظور مدیریت واحد و یکپارچه در بنادر کشور، اظهار داشت: مقوله حمل و نقل دریایی با هیچ کدام از شقوق حمل و نقل قابل مقایسه نیست و به دلیل موقعیت فوق العاده جغرافیایی، لجستیکی و استراتژیک کشور باید بتوانیم از ظرفیت دریایی و بندری ایران چه در جنوب و چه در شمال بیش از پیش بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه صادرات و واردات، افزایش سرعت عمل در راستای صرفه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: کاهش زمان برای سرمایه گذاران از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به همین منظور ضرورت دارد، در زمینه افزایش سرعت حمل و نقل کالا اقدام کرد.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بنادر محل تخلیه و بارگیری و نه محل دپوی کالا است، اظهار کرد: تمام دستگاه های ذی ربط و مسئول در بخش ورود کالا به کشور باید در راستای جلوگیری از دپوی کالا در بنادر و ترخیص کالا از این مناطق اقدام کنند تا بنادر به فلسفه اصلی خود یعنی محلی که صرفا برای تخلیه و بارگیری است، تبدیل شوند.

یوسفی در ادامه به لزوم استفاده هرچه بیشتر و بهتر از ظرفیت پسکرانه بنادر اشاره کرد و گفت: پسکرانه بنادر محل مناسبی برای فعالیت های ارزش افزوده ای، صنعتی و تولیدی است و در این زمینه نیازمند توسعه ریلی بنادر و اتصال آنها به شبکه سراسری ریلی هستیم.

وی افزود: توسعه ریلی بنادر؛ تأثیر بسزایی در رشد بنادر کشور دارد و نه تنها در حوزه جذب سرمایه گذار خارجی تاثیرگذار است، بلکه می تواند شرایط مناسبی را برای جذب سرمایه گذار خارجی پس از کاهش تحریم ها فراهم کند.

رییس کمیته بنادر و دریانوردی مجلس شورای اسلامی از اعلام آمادگی مجلس شورای اسلامی در راستای اصلاح فرآیندها در حوزه حمل و نقل دریایی خبر داد و بیان کرد: باید بتوانیم از ظرفیت و مسیر ترکیبی ایران در جابجایی کالا بهره مند شویم و مجلس شورای اسلامی این آمادگی را دارد تا در راستای اصلاح هرچه بهتر فرآیندهای حمل و نقل کالا اقدام کرده تا بتوان شاهد توسعه ترانزیت از مسیر ایران بود.

۲۷ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۳۳
کد خبر : ۵۲,۸۹۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید