ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر امداد رسانی آتش نشانان بنادر آبادان به حادثه دیدگان زیر آوار ساختمان متروپل لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد همایش آموزشی "رانندگی تدافعی" در بندرشهید رجایی برگزار شد / افزایش دوره‌های آموزشی برای رانندگان الزامی است
بسیاری از بنادر جهان از هوشمندسازی جامانده اند
از ۴ هزار و ۹۰۰ بندر در سراسر جهان، اکثر آنها هنوز از فناوری های دیجیتال حتی برای ابتدایی ترین عملیات های بندری استفاده نمی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اکزکتیو، در حالی که طرفداران هوشمندسازی بنادر پیش بینی می کردند روند هوشمندسازی در بنادر و زنجیره تامین  مزایای زیادی در پی داشته باشد، اما به نظر می رسد پیشرفت در این زمینه تنها به بزرگترین بنادر در دنیا محدود شده است. 
در حالی که فناوری های دیجیتال به عنوان ابزاری برای بهبود بهره وری، کاهش بروکراسی کاغذی و حتی تعامل مستقیم در عصر فعلی و با وجود شیوع ویروس کرونا معرفی شده اند، اکثر بنادر هنوز از فناوری های جدید برخوردار نیستند و شکاف دیجیتالی روز افزون خطرات جدیدی را برای حمل و نقل و زنجیره تامین ایجاد می کند.
بر اساس نتایج یک تحقیق علمی شرکت اینووزوان ( شرکت ارائه دهنده خدمات نرم افزاری به بنادر)، 80 درصد بنادر همچنان از فرآیندهای سنتی و دستی استفاده می کنند. فراتر از اینکه توانایی استفاده از فناوری های دیجیتالی مانند بارنامه دیجیتال در این بنادر وجود ندارد؛ بنادر به نرم افزارهای صفحات گسترده یا حتی استفاده از وایت بورد برای مدیریت خدمات مهم دریایی مانند یدک کش و پایلوت متکی هستند.
شکاف دیجیتال زمانی پررنگ تر خود را نشان می دهد که بنادر بسیار بزرگ و ردیف اول توانایی مالی برای تحقق دیجیتالی شدن و هوشمندسازی را دارند.
۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹
کد خبر : ۵۳,۲۵۴
کلیدواژه ها: هوشمندسازی بنادر 

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید