استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
تعامل وزارتخانه‌های راه و صمت برای توسعه ناوگان دریایی
وزیر راه و شهرسازی از هدف‌گذاری برای افزایش سهم بار در شبکه حمل و نقل ریلی به ۱۰۰ میلیون تن در سال با اتصال خطوط ریلی کارخانجات و معادن کشور به شبکه ملی راه آهن خبر داد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: اکنون سهم ترانزیت بار در شبکه حمل و نقل ریلی ۵۰ میلیون تن در سال است که با اتصال خطوط ریلی فرعی معادن و کارخانجات به شبکه ملی، این سهم ارتقا خواهد یافت.
وی دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی را مکمل و لازم و ملزوم هم برشمرد و گفت: جلسات منظم بین دو وزارتخانه در سطح وزرا و سازمان‌های تابعه در راستای هم افزایی و هم‌گرایی برای توسعه کمی و کیفی محورهای مشترک فعالیتی انجام می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی، ایجاد «قدرت لجستیکی» و «برندینگ» را دو پیستون قدرتمند برای توسعه کشور دانست و بیان‌داشت: وزارت صنعت، برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری روی برندینگ را انجام می‌دهد و وزارت راه و شهرسازی در حوزه برنامه‌ریزی، طراحی، ایجاد یک نظام هوشمند برای حمل و نقل بار و بهینه سازی قیمت تمام شده آن اقدام می کند.
اسلامی در ادامه، مشارکت معادن و کارخانجات در توسعه خطوط ریلی کشور و جانمایی واحدهای صنعتی و معدنی برای نزدیک‌تر شدن به شبکه ریلی را از ضروریات برشمرد و گفت: این مهم به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: در این جلسه درخصوص نوسازی ناوگان ریلی، جاده‌ای و دریایی و توسعه کیفی آن تصمیمات خوبی با تعامل دو وزارتخانه اتخاذ شد.
وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: در حوزه شورای عالی هماهنگی ترابری و تنظیم بازار نیز دو وزارتخانه به اتفاق نظرهای خوبی در مسایل مشترک رسیده اند.
وی بیان کرد: دهمین جلسه کارگروه ویژه حمل و نقل را برگزار و مسائل و مشکلات مهم این حوزه از جمله موضوعات قابل بررسی در بخش حمل بار را با مشارکت وزارت صنعت احصاء کردیم.
اسلامی ادامه‌داد: با تصمیم کارگروه ویژه حمل و نقل مقرر شد قطعات یدکی بازار شناسایی و برای آنها شناسه تعریف شود که سازمان حمایت و معاونت بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت کار نظارت و کنترل بازار این قطعات را بر عهده گرفتند.

۲۷ بهمن ۱۳۹۹ ۲۲:۲۶
کد خبر : ۵۳,۲۶۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید