استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
سرمایه گذاری بخش خصوصی، سازمان بنادر، توسعه بنادر، واگذاری فعالیت ها
سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران در رابطه با نوع واگذاری های سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی، گفت: خوشبختانه واگذاری ها به بخش خصوصی از مکانیزم درستی تبعیت می کند و سخت گیری های لازم در این راستا از سوی سازمان بنادر وجود دارد.
محمدعلی مازندرانی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص واگذاری های سازمان بنادر و دریانوردی به بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: خوشبختانه واگذاری ها به بخش خصوصی از مکانیزم درستی تبعیت می کند و اگر جایی هم ایراداتی وجود داشت نباید تمامی روش را زیر سوال برد، در این رابطه سخت گیری های زیادی از سوی سازمان بنادر و دریانوردی وجود دارد و سایر دوستان اگر مسئله ای مدنظرشان است به صورت مشاوره ای و پیشنهادی ارائه کنند تا بتوان فعالیت ها را به شکل مطلوب تری پیش برد.
مازندرانی در خصوص مقوله سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه بندری و دریایی، اظهار کرد: بنادر از زیرساخت های استراتژیک، یک حاکمیت است و فعالیت بر حسب کنوانسیون های بین المللی، اهمیت سازمان بنادر و دریانوردی را در حوزه دریایی نشان می دهد.
وی ادامه داد: یکی از مهمترین الزامات برای فعالیت های بندری و دریایی وجود زیرساخت های منتهی به بنادر اعم از جاده، ریل و مسیر هوایی است و اگر هدف گذاری بر مبنای رونق اقتصاد و پویایی حوزه بندری و دریایی باشد، بایستی ایجاد زیرساخت هایی با بهترین کیفیت عملیاتی شود.
این سرمایه گذار بخش خصوصی با تاکید بر اینکه بنادر محل عبور و نه رسوب کالا است، اظهار کرد: رسوب کالا منجر به افزایش قیمت تمام شده کالا و در نهایت تورم می شود، بنابراین باید ترخیص هرچه سریع تر کالا در بنادر مدنظر قرار گیرد و این گونه مانع از افزایش قیمت برای مصرف کنندگان شد.
مازندرانی با اشاره به اینکه بنادر ایران از نظر اپراتوری و خدماتی وضعیت مطلوبی دارند، گفت: نباید در این حوزه از رقبای منطقه ای خود عقب بمانیم و حمایت از حوزه بندری و دریایی باید در دستور کار دولتمردان و تمامی ارکان حاکمیتی باشد.
وی افزود: چالش در حوزه دریایی و بندری باید کنار گذشته شود و با حمایت سعی در پیش برد اهداف تعیین شده در بنادر کشور داشته باشند.
این سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران با بیان اینکه توسعه بنادر،  توسعه و پیشرفت منطقه ای را به دنبال دارد، گفت: با ارائه تسهیلات حداکثری از محل وجوه اداره شده به فعالان دریایی و بندری، می توان شرایط  بهتری را برای سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در بنادر ایران ایجاد کرد.
مازندرانی با اشاره به اینکه افزایش شناورها با پرچم ایران، قابل تقدیر است، گفت: خوشبختانه در بخش لاینری در بنادر کمبود اسکله هم نداریم، اما امیدواریم در حوزه خدمات دریایی تعرفه ها کاهش پیدا کند و فعالیت ها در این بخش با توجه به افزایش هزینه ها، توجیه پذیر باشد.
سرمایه گذار بخش خصوصی در بنادر ایران افزود: باید تعامل با کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه بندری و دریایی به طور جدی تری مدنظر قرار گیرد و در حوزه گردشگری دریایی فعالانه تر عمل کنیم، باید بدانیم که رونق صنعت دریایی اشتغال آفرینی بالایی به همراه دارد و نباید به راحتی از کنار این مسئله بگذریم.
۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶
کد خبر : ۵۳,۲۶۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید