بیانیه سازمان بنادر درباره توقیف بار کشتی ایرانی در آب‌های یونان/ اقدام یونانی‌ها؛ دزدی دریایی و برخلاف موازین بین‌المللی است/ دولت یونان فورا به تعهدات بین‌المللی خود عمل كند زیرساخت بانکرینگ در بندر چابهار ایجاد می‌شود/ توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن سوخت‌ کم‌سولفور به ناوگان ملی از سایت بندر شهید رجایی آمادگی بندر تیاب برای جذب سرمایه گذار جهت احداث انبارهای نگهداشت کالا / ساخت اسکله چند منظوره بندر سیریک درحال اتمام است ضرورت تسهیل تردد کشتی‌های با پرچم ایران به تمامی بنادر روسیه/ تسریع در راه‌اندازی خط منظم کشتیرانی رو-رو بین بنادر روسیه و بنادر شمالی ایران/ اعلام آمادگی ایران برای سرمایه گذاری در خرید و ساخت کشتی برای فعالیت در خزر روسیه و‌ ایران برای توسعه همکاری دریایی مصمم هستند/ حداکثر بار از دریای خزر باید به بنادر ایران برسد/ لزوم عمیق‌سازی دریای خزر برای افزایش حمل‌ونقل دریایی اولین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی برگزار شد کاهش ۲ میلیون تنی کالای اساسی انباشته در بندر امام خمینی(ره)/ خروج کالا از بندر امام با سرعت در حال انجام است برنامه سازمان بنادر برای مقابله با کرونا و بیماری‌های عفونی در بنادر و روی کشتی در سال ۱۴۰۱/ تداوم نظارت و کنترل شیوع بیماری‌های عفونی در بنادر بازرگانی و مسافری امضای ۱۲ سند همکاری در حوزه های مختلف بین ایران و عمان پیام مدیرعامل سازمان بنادر به مناسبت سوم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر
آزمایش موفق استفاده از سوخت های زیستی در دو خط کشتیرانی/ پای روغن خوراکی در سوخت کشتی باز شد
بر اساس آزمایش های صورت گرفته، سوخت های زیستی می توانند جایگزین کوتاه مدت برای کاهش انتشار گازهای مضر در طیف گسترده ای از کشتی ها باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اکزکتیو، دو شرکت حمل و نقل وان و ایسترن پسیفیک، به تازگی آزمایش های موفقیت آمیزی در استفاده از سوخت های زیستی در کشتی های فعال خود انجام داده اند.

استفاده از سوخت های زیستی که از مواد زائد و باقیمانده روغن ها نظیر روغن پخت و پز تهیه می شود، از این جهت برای شرکت ها کشتیرانی جذابیت دارد که می توان از آنها در سیستم های پیشرانه موجود استفاده کرد.

اگرچه استفاده از سوخت های زیستی یک راه حل مطلق نیست چرا که این سوخت ها می تواند جایگزین کوتاه مدت برای کاهش انتشار گازهای مضر در طیف گسترده ای از کشتی ها باشد.

شرکت وان، آزمایش خود را با همکاری شرکت میتسوی و سوختگیری در هلند انجام داد، بر این اساس  کشتی کانتینری 14 ساله شرکت یاد شده با ظرفیت 4800TEU  توانست با سوخت گیری در بندر روتردام سفر آزمایشی خود را با عبور از اقیانوس اطلس با موفقیت به اتمام برساند.

تانکر نفت خام شرکت ایسترن پسیفیک نیز توانست با حمل محموله ای معادل 41 هزار تن  با استفاده از سوخت زیستی برای تأمین انرژی موتور اصلی خود، سفر ازمایشی 11 روزه خود در اقیانوس اطلس را با موفقیت به اتمام برساند.

نکته  برجسته آزمایش سوخت زیستی و نتایج آن این بود که تانکر سفر خود را بدون هیچ تفاوت محسوسی در عملکرد موتور انجام داد  و همچنین انتشار گاز دی اکسیدکربن 70 تن در روز کاهش یافت.

۲۸ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۲۶
کد خبر : ۵۳,۲۷۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید