استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
فرهاد شوقى،سرمایه گذار بخش خصوصى،واگذارى هاى سازمان بنادر،فرآیندهاى قانونى
یک سرمایه گذار بخش خصوصى در بنادر ایران با اشاره به اینکه واگذارى هاى سازمان بنادر؛ به بخش خصوصى بر اساس فرآیندهاى قانونى صورت مى گیرد، گفت: بهره گیرى از حداکثر توان بخش خصوصى داخلى در حوزه دریایى و بندرى با توجه به تحریم های ظالمانه ضرورت دارد.
فرهاد شوقى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، در باره اهمیت مقوله سرمایه گذارى بخش خصوصى در حوزه دریایى و بندرى و تاثیر این اتفاق بر اقتصاد ایران، اظهار داشت: با توجه به فشارهاى بى سابقه اقتصادى بر ایران، فعالیت در حوزه بندرى و دریایى و ایجاد زیرساخت هاى لازم براى تعامل با کشورهاى همسایه از این مسیر یکى از مهم ترین زمینه ها براى پویایى اقتصاد ایران است.
 
وى ادامه داد: ظرفیت هاى گسترده اى در حوزه دریایى و بندرى وجود دارد که سرمایه گذاران بخش خصوصى در شمال و جنوب ایران نسبت به فعالیت اقتصادى در این راستا مبادرت کنند.
 
این سرمایه گذار بخش خصوصى در بنادر ایران عنوان کرد: باید از حداکثر پتانسیل بخش خصوصى داخلى به منظور بهره گیرى از ظرفیت هاى دریایى و بندرى کشور استفاده کرد.
 
شوقى با اشاره به اینکه کشورهاى همسایه علاقمند هستند که در حوزه صادرات و واردات از مسیر دریایى با ایران مراوده داشته باشند، گفت: به منظور تحقق این مسئله باید زیرساخت هاى بندرى و دریایى توسعه یابند و بتوانیم با ایجاد مسیر ترانزیتى موازى و مطلوب از طریق بندر و دریا، در شرایط مختلف اعم از تحریم و دیگر مقاطع زمانى که در تنگنا قرار داریم نیاز خود و بازار هدف را تامین کنیم.
 
وى وجود مشکلات ارزى را یکى از مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصى عنوان کرد و افزود: با توجه به مدل BOT قراردادها و وجود بازه زمانى، در این راستا به دلیل تغییرات نرخ ارز مشکلات عدیده مالى به وجود مى آید و باید با دستور مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردى در این خصوص اقدام جهادى صورت گیرد تا شاهد تغییر رویه باشیم.
 
شوقی در خصوص واگذاری پروژه هاى به بخش خصوصى از سوى سازمان بنادر و دریانوردى، بیان کرد: واگذارى ها در این زمینه بر اساس فرآیندهاى قانونى صورت مى گیرد و در تمامى دستگاه ها، چنین روالى وجود دارد؛ خوشبختانه تاکنون در رابطه با واگذارى ها از سوى سازمان بنادر شاهد حاشیه و مشکل خاصى نبوده ایم.
 
این سرمایه گذار بخش خصوصى با تاکید بر اینکه حضور و فعالیت بخش خصوصى در بنادر ایران یک مقوله برد-برد اقتصادى براى هر دو طرف است، اظهار داشت: منفعت این اتفاق براى کشور رقم مى خورد، اما در این رابطه ذکر یک نکته ضرورى است که با توجه به مشکلات ارزى و افزایش هزینه ها باید فعالیت در حوزه دریایى و بندرى به عنوان یک بخش تخصصى، به صورت ویژه مورد حمایت دولت قرار گیرد و اینگونه شاهد به حرکت درآمدن پروژه هاى اقتصادى و رونق بنادر باشیم.
۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۰:۳۷
کد خبر : ۵۳,۲۸۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید