استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
میزان رسوب کالا در بنادر/ آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در ۱۰ ماهه سال 99
مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: میزان رسوب انواع کالا در بنادر کشور حدود ۷.۱ میلیون تن گزارش شده است که حدود چهار میلیون تن آن کالاهای اساسی بوده و بندر امام خمینی (ره) در رتبه نخست از این نظر قرار دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، روانبخش بهزادیان درباره آخرین وضعیت رسوب کالاهای کانتینری و غیر کانتینری در بنادر کشور اظهار کرد: در حال حاضر میزان رسوب کالای غیر کانتینری در بنادر کشور ۷.۱ میلیون تن بوده و در  این میان بیشترین رسوب کالا مربوط به بندر امام خمینی (ره) با چهار میلیون تن است. همچنین بندر شهید رجایی نیز با حدود ۲.۳ میلیون تن از نظر رسوب کالای غیرکانتینری در جایگاه بعدی قرار می‌گیرد.

وی افزود: میزان رسوب کالای کانتینری نیز ۸۵.۷ هزار TEU گزارش شده که بیش از ۶۹ هزار TEU در بندر شهید رجایی به عنوان مهمترین بندر کانتینری کشور و حدود شش هزار TEU نیز در بندر اما م خمینی (ره) وجود دارد.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره آخرین وضعیت رسوب کالای اساسی در بنادر کشور  ادامه داد: میزان رسوب کالاهای اساسی در بنادر نیز چهار میلیون تن گزارش شده است که بیشترین میزان آن در بندر امام خمینی (ره) با سه میلیون تن بوده و پس از آن بندر امیرآباد با ۳۰۶ هزار و بندر شهید رجایی نیز با ۲۹۸ هزار تن نیز در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

بهزادیان گفت: کالاهای اساسی مورد نظر در بنادر عمدتا شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن نباتی است. در حال حاضر عملکرد بنادر کشور در زمینه کالای اساسی نیز محدود به واردات بوده و صادراتی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شرایط تحریم و انتشار ویروس کرونا مشکلاتی را در زمینه فعالیتهای بندری ایجاد کرده است، اظهار کرد: سازمان بنادر و دریانوردی با پیش بینی مشکلات احتمالی، برنامه‌ریزی و توزیع منابع و تجهیزات توانسته مدیریت منسجمی را در زمینه فرایند واردات و توزیع کالای اساسی اعمال کند و هم اکنون مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی همچنین درباره آخرین وضعیت تخلیه و بارگیری بنادر کشور در ۱۰ ماهه امسال گفت: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر کل میزان آمار عملکرد کالای غیرنفتی در بنادر کشور طی ۱۰ ماهه گذشته بالغ بر ۶۳ میلیون تن بوده و در بخش کالای نفتی نیز میزان تناژ عملکرد گزارش در همین بازه زمانی بالغ بر ۳۴.۴ میلیون تن است. 

بهزادیان به کاهش تخلیه و بارگیری در بنادر اشاره کرد و گفت: علت اصلی کاهش تخلیه و بارگیری در بنادر کشور، کاهش جهانی تجارت کالا به دلیل شیوع بیماری کرونا و موضوعات مرتبط با تحریم و ممنوعیت ورود و ردیف ‌های کالا به بنادر است و  به نظر می رسد با رفع تحریم‌ها و توقف شیوع کرونا عملکرد بنادر کشور نیز مجددا افزایش پیدا کند.

۲۹ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸
خبرگزاری ایسنا |
کد خبر : ۵۳,۲۹۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید