استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
آغاز ، فعالیت اولین کشتی،شرکت مرسک در سال 2023
شرکت مرسک از اولین کشتی کربن خنثی خود در سال 2023 بهره برداری می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از رویترز، گروه حمل و نقل مرسک اعلام کرد که با بهره برداری از اولین کشتی جهان با سوخت کربن خنثی در سال 2023، هفت سال زودتر از مهلت تعیین شده، برنامه حذف کربن از بخش حمل و نقل کانتینرهای دریایی را محقق می کند.
صنعت حمل و نقل که حدود 80 درصد تجارت جهانی را برعهده داشته و حدود 3درصد از انتشار کربن درجهان را دارد، سال گذشته متعهد شده بود که کشتی ها و سوخت های دریایی با انتشار کربن صفر تا سال 2030 آماده شود
شرکت مرسک در بیانیه ای اعلام کرد: این شرکت با پیشرفت سریع در فناوری و افزایش تقاضای مشتری در زنجیره های تأمین پایدار، با راه اندازی اولین خط کشتی کربن خنثی در جهان در تلاش برای حذف کامل آلاینده های کربنی از فعالیت های دریایی است؛ این شرکت فعالیت خود را با یک کشتی فیدر (کشتی نسبتاً کوچکی که می تواند تا 2000 کانتینر حمل کند) آغاز کرده است.
 سوخت این کشتی از متانول سازگار با محیط زیست تأمین می شود، اگرچه در صورت نیاز می تواند از سوخت فسیلی به عنوان پشتیبان استفاده کند؛ در آینده تمام کشتی های این شرکت به تکنولوژی سوخت دوگانه مجهز خواهد شد.
مرسک اعلام کرده است که علاوه بر متانول تولید شده از ضایعات گیاهی، آزمایش استفاده از آمونیاک، که معمولاً برای کود استفاده می شود را نیز در دستور کار خود قرار داده است.
۲ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۰۴
کد خبر : ۵۳,۳۱۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید