استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
رونمایی از طرح کشتی رو-رو با پیشرانه انرژی بادی/  تولد "اورسلا ویند" تا اواسط سال 2022
شرکت وانیوس ویلهمسن از طرح کشتی رو-رو با پیشرانه انرژی بادی در راستای کاهش آلاینده های کربنی در صنعت دریانوردی، رونمایی کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین نتوورک، شرکت سوئدی-نروژی وانیوس ویلهمسن، در راستای کاهش انتشار آلاینده های کربنی در صنعت دریانوردی، از طرح ساخت کشتی رو-رو مخصوص حمل خودرو و کامیون با پیشرانه انرژی بادی رونمایی کرد.

کریگ جاسیسنکی؛ مدیرعامل شرکت وانیوس ویلهمسن می گوید: از سال 2008 تاکنون، توانسته ایم میزان انتشار CO2 را 33درصد کاهش دهیم؛ این امر گام مهمی در راستای کاهش گازهای آلاینده در صنعت دریانوردی است؛ اما تا رسیدن به میزان انتشارصفر آلاینده های کربنی راه زیادی در پیش رو است.

"اورسلا ویند" نام طرح کشتی رو-رو حمل خودرو و کامیون با پیشرانه انرژی بادی در مقیاس کامل است که این شرکت امیدوار است تا سال 2025 عملیاتی شود. پس از تکمیل، این کشتی توانایی حمل 7000 وسیله نقلیه با سرعت 10 تا 12 گره دریایی را دارد. سرعت این کشتی می تواند با کمک یک سیستم پیشران برقی مکمل افزایش پیدا کند.

این کشتی علاوه بر حمل خودرو با طول 220 متر قادر به حمل ماشین آلات سنگین و بار فله نیز خواهد بود.

طبق اعلام شرکت وانیوس ویلهمسن طرح نهایی این کشتی تا اواسط سال 2022 در اختیار سایت کشتی سازی قرار خواهد گرفت و انتظار می رود تا سال 2025 کشتی مورد نظر آماده به آب اندازی باشد.

۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۵۷
کد خبر : ۵۳,۳۲۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید