استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
بندر چابهار؛ ارتباطات تجاری ایران با دنیا را متحول می کند/ توسعه مناسب بندر چابهار در واردات و صادرات/ ضرورت ایجاد راه‌ ارتباطی بین سرخس و چابهار
استانداران سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، کرمان و یزد از حوضچه‌ها و کانال‌های دسترسی، روند تخلیه و بارگیری کالا و فرآیند لایروبی بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بازدید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی, محمد صادق معتمدیان؛ استاندار خراسان رضوی در بازدید  از بنادر چابهار ضمن تاکید بر ایجاد راه‌ ارتباطی بین سرخس و چابهار، گفت: اتصال چابهار به سرخس، علاوه بر توسعه و پیشرفت استان‌های جنوب شرق ایران، تحولات چشمگیری در ارتباطات تجاری کشور رقم می زند.
وی با اشاره به سیاست دولت مبنی بر استفاده از ظرفیت بازارچه‌های مرزی، اضافه کرد: تقویت این بازارچه‌ها می‌تواند تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی و تجاری سازی محصولات داشته باشد.
استاندار خراسان رضوی با بیان این که امروزه کریدورهای ارتباطی یکی از اجزای مهم اقتصاد ملی محسوب می‌شود، گفت: از طریق اتصال آسیای میانه به چابهار، شرایط دستیابی به فرصت‌های بی نظیر اقتصادی تسهیل می شود.
وی با تاکید بر لزوم اتصال آسیای میانه از طریق دریا به چابهار، افزود: چابهار نزدیک‌ترین و بهترین نقطه برای دسترسی کشورهای آسیای مرکزی و افغانستان به آب‌های آزاد است و نقطه ای راهبردی برای ترانزیت کالا از آسیا به اروپا محسوب‌ می‌شود.
چابهار در ردیف بنادر استاندارد جهان
علی زینی وند؛ استاندار کرمان نیز عملکرد بندر چابهار را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این بندر استراتژیک بزرگترین بندر اقیانوسی کشور و جزو بنادر استاندارد دنیا است و باتوجه به عمق مناسب پای اسکله، امکان پهلو دهی کشتی های سایز بزرگ را دارد.
وی با اشاره به افزایش چشمگیر ورود کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار، بیان کرد: حمل کالاهای اساسی مورد نیاز شرق کشور از طریق بنادر دیگر ترافیک جاده ای و افزایش هزینه ها را به همراه دارد، در حالی که با ورود این کالاها از بندر چابهار هم بار ترافیک جاده ها کم می شود و هم هزینه ها کاهش پیدا می کند.
زینی وند اضافه کرد: با اتصال خط ریلی به بندر چابهار این بندر جزو بنادر بسیار استراتژیک و در رده بنادر شهید رجایی و بندر امام (ره) قرار خواهد گرفت.
رونق تجاری در گرو توسعه بندر چابهار
همچنین محمد علی طالبی؛ استاندار یزد با اشاره به توسعه مناسب و مطلوب بندر چابهار، عنوان کرد: ظرفیت های بسیار خوبی در این بندر بزرگ اقیانوسی متناسب با نیاز کشور ایجاد شده است که با توسعه بندر چابهار می توان از این ظرفیت های بی نظیر بهره مند شد.
وی اضافه کرد: با توجه به نیازی که کشور و استان های منطقه دارد، توسعه بندر چابهار می تواند به رونق اقتصادی منطقه کمک کند؛  تبادلات بندر چابهار با کشور های مختلف دنیا را عاملی برای رونق اقتصادی است.
تکمیل خط ریلی چابهار – سرخس؛ زمینه ساز تجارت ایران با دنیا
حمید ملانوری شمسی؛ استاندار خراسان جنوبی نیز گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در پنج سال اخیر توسعه خوبی را در زمینه عمرانی و واردات و صادرات داشته است.
وی با اشاره به سرعت بالای احداث خط ریلی در مسیر چابهار و کریدور شرق، بیان کرد: با پایان خط ریلی و کریدور چابهار -سرخس زمینه تجارت دنیا با استان های شرقی و کشور های آسیای میانه فراهم خواهد شد.
قابلیت تبدیل بندر چابهار به قطب ترانزیت کشور
در این میان محمدعلی شجاعی؛ استاندار خراسان شمالی با اشاره به پیشرفت های بسیار خوبی که در دو بندر شهید بهشتی و شهید کلانتری اتفاق افتاده است، عنوان کرد: به طور قطع این حجم از کار بدون تلاش و پیگیری امکان پذیر نبود و با نگاهی که به این بندر وجود دارد، به عنوان یکی از قطب های ترانزیت کشور تبدیل خواهد شد.

۳ اسفند ۱۳۹۹ ۱۵:۰۱
کد خبر : ۵۳,۳۳۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید