استفاده از پهپادهای خودران برای نظارت بر عملیات بندری آنتروپ بلژیک/ ضرورت نوآوری و دیجیتال سازی برای تضمین رشد پایدار بنادر فعالیت خلاقانه و نوآورانه در حوزه حمل و نقل دریایی با وجود تحریم و شیوع کرونا ادامه دارد/ تحریم و تهدید هیچ جایگاهی در توقف توسعه ایران ندارد/ بخش خصوصی به سرمایه‌گذاری در بنادر تجاری اعتماد دارد/ اقدمات راهبردی سازمان بنادر برای ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بندری بهره‌برداری از ۲۰پروژه‌ توسعه‌ای و تجهیزاتی در بنادر هرمزگان با حضور وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر/ بهره‌برداری از پایانه لجستیک کالا، کانتینر و مخازن نگهداری فرآورده های نفتی/ بهره برداری از چندین فروند اسکله گردشگری در بنادر و جزایر هرمزگان توسعه بندر لنگه بخشی از عملیات تجاری تاریخی کشور است/ عملکرد قابل قبول بندر لنگه به رغم شرایط کرونایی بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی تسریع در احداث و تکمیل پروژه خط آهن شیراز-بوشهر برای افزایش سهم ریلی بندر/ افزایش ۱۰۰ میلیون تنی ظرفیت بنادر کشور در دولت تدبیر و امید/ عملکرد بندر بوشهر در شرایط کرونایی رشد داشته است شناور ایرانی دریا پاک با حضور وزیر راه به آب انداخته شد / بهره‌برداری از چندین پروژه توسعه‌ای دریایی و بندری در بوشهر عزم دولت ایران و هند در تبدیل ظرفیت‌های چابهار به فرصتی برای همکاری طرفین و کشورهای منطقه/ مزایای رقابتی بندر چابهار برای همسایگان ایران/ ظرفیت‌های مواصلاتی و ارتباطی بندر چابهار ارتقا می یابد/ ضرورت تسریع در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده اپراتور هندی در بندر چابهار کلیه بنادر ایران همگام با جهان توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شود/ همکاری راهبردی ایران و هندوستان در تجهیز و راهبری بندر چابهار، مزایای فراوانی را برای دو کشور و منطقه دارد/ از سرمایه گذاری‌های روبنایی کشورهای منطقه برای توسعه فعالیت‌های لجستیکی در بندر چابهار استقبال می‌کنیم/ ظرفیت بندر چابهار به 33 میلیون تن افزایش خواهد یافت رونمایی از طرح تدقیق مطالعات مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی بوشهر با حضور وزیر راه
خطوط کشتیرانی ایسترن پسیفیک میزان تولید CO2 را کاهش داد/ حمل و نقل پاک تر دریایی دور از ذهن نیست
شرکت کشتیرانی ایسترن پسیفیک 2 سال زودتر از موعد تعیین شده میزان انتشار دی اکسید کربن در ناوگان دریایی خود را کاهش داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مرین کانکتور، سال گذشته؛ ایسترن پسیفیک (EPS) از خطوط کشتیرانی سنگاپور گزارشی از انتشار دی اکسید کربن در ناوگان کشتیرانی خود به عنوان بخشی از سیاست حفاظت زیست محیطی و اجتماعی ارائه کرد.
ایسترن پسیفیک دارای ناوگان متنوعی با مجموع 15 میلیون تی ای یو ظرفیت در بخش های کانتینر، فله خشک و تانکر است. با درنظر گرفتن نسبت بهره وری سالانه پذیرفته شده صنعت دریانوردی (نسبت انتشار کربن کشتی به ازای هر واحد واقعی حمل و نقل) طبق گزارش، ناوگان دریایی این شرکت AER 4.7 گرم CO2 درهر مایل را در سال 2019 ثبت کرده است که پیشرفت قابل توجهی را از سال 2015 نشان می دهد.
در 28 ژانویه ، ایسترن پسیفیک اعلام کرد که به رقم AER 4.4 رسیده، به این معنی که 2 سال زودتر از برنامه تعیین شده آلاینده های کربنی ناوگان خود را کاهش داده است.
سیریل دوکان؛ مدیر عامل شرکت ایسترن پسیفیک می گوید: این شرکت متعهد به رشد سبز و فناوری محور در همه جبهه های صنعت دریانوردی است؛ با وجود اینکه که هدف نهایی انتشار صفر است، رسیدن به این مهم به سادگی امکان پذیر نیست.
وی ادامه داد: در حال حاضر استفاده از منابع مختلف موجود برای کاهش قابل توجه انتشار CO2 و به طور کلی انتشار گازهای گلخانه ای، بهترین گزینه است؛ فناوری بهینه سازی، سوخت های دریایی جایگزین مانند LNG و LPG و سوخت های زیستی و نیروی کار متخصص ثابت کرده است که حمل و نقل پاک تر دریایی، امروز چندان دور از ذهن نیست.

۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۲۲
کد خبر : ۵۳,۳۳۸

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید