آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد، سوخت کم سولفور،ساماندهی شناورهای سنتی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با تقدیر از عملکرد ارگان های دریایی در دوره سه ساله سخت ترین تحریم‌ها، گفت: جامعه دریایی کشور با سربلندی از شرایط سخت عبور کرد و اجازه نداد روند تامین مایحتاج مردم و کلیه فعالیت‌های مرتبط با تجارت دریایی‌، مختل شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست شورای عالی مدیران ارگان‌های دریایی، درباره سیاست‌های دریایی کشور در دوره پساتحریم، تأکیدکرد: در بازار بین‌المللی صنعت دریانوردی، نمی‌توانیم درها را به روی خودمان ببندیم، بلکه باید رقابت‌پذیری بنادر کشور را افزایش و سهم‌ خود را از حمل و نقل دریایی منطقه و جهان ارتقاء دهیم.
راستاد با بیان اینکه ظرفیت‌های حمل و نقل دریایی کشور، فراتر از نیازهای داخلی است، اظهار داشت: در دوره پساتحریم و بازگشت احتمالی شرکت‌های کشتیرانی بین‌المللی به بنادر ایران، مجموعه بندری و اپراتورهای کشور باید آمادگی لازم را داشته باشند تا بتوانند سرویس‌های خوبی را به کشتیرانی‌های خارجی ارائه کنند.
ضرورت تامین سوخت کم سولفور
معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر لزوم تمرکز ویژه برای بهبود امور دریانوردان ناشی از آسیب‌های جدی به این قشر زحمتکش در دوره شیوع ویروس کووید ۱۹، افزود: با رایزنی‌های داخلی و خارجی، امیدواریم سهمیه واکسن کرونا با اولویت به دریانوردان اختصاص پیدا کند.
راستاد درباره ضرورت تامین سوخت کم سولفور برای کشتیرانی داخلی و خارجی، تاکیدکرد: ما به عنوان یک کشور ساحلی، متعهد هستیم علاوه بر تامین نیازهای داخلی، خدمات سوخت رسانی به ناوگان بین‌المللی را پوشش دهیم.
به دنبال کشتیرانی ایمن‌تر و دریاهای پاکیزه‌تر باشیم
معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در حوزه الزامات مدیریت آب توازن، باید از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش بنیان حداکثر استفاده را ببریم و از این طریق، هزینه‌های تجهیز ناوگان تحت پرچم ایران را به حداقل برسانیم.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از تحول در ساماندهی شناورهای سنتی بر اساس مصوبه هیات وزیران خبر داد و گفت: شناسنامه‌دار شدن شناورهای فاقد هویت برای اجرا در دست بررسی است؛ در این میان ماحصل اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها در حوزه حمل و نقل دریایی باید اینگونه باشد که کشتیرانی ایمن‌تر و دریاهای پاکیزه‌تر داشته باشیم.
۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۴۸
کد خبر : ۵۳,۳۶۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید