آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
وزیر راه و شهرسازی،ساماندهی پایانه‌های مرزی ،توسعه بنادر
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ساماندهی پایانه‌های مرزی از روزهای آینده با مرز بازرگان شروع می‌شود، گفت: ظرفیت بنادر در نیمه سال آینده از 285 میلیون تن عبور خواهد کرد، یعنی حدود 100 میلیون تن ظرفیت‌سازی در توسعه بنادر داشتیم.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرو دریانوردی ،محمد اسلامی درباره پیاده سازی دقیق سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، اظهار داشت: با سامانه‌های هوشمند حمل‌ونقل، برای مثال وضعیت اسفبار بارگیری در بنادر متحول شده است، در بندر شهید رجایی، کامیون‌ها برای بارگیری شاید 2 هفته هم معطل می‌شدند، نوسانات و مفاسد در این فرایند بود اما با نظام جدید همه این مشکلات دگرگون شده است، در حال حاضر در بندر شهید رجایی یک کامیون حداکثر 24 ساعت معطل می‌ماند، همه اطلاعات مربوط به بار و بارگیری با پیامک به راننده ارسال می‌شود.

اسلامی اظهار داشت: بندر شهید رجایی و بندر امام خمینی (ره) به ‌عنوان پایلوت، در اجرای برنامه جدید نظام حمل‌ونقل وارد شده‌اند، این برنامه در حال تسری یافتن به بنادر دیگر است، نظام جدید حمل‌ونقل تا پایان دولت در همه بنادر اجرا می‌شود.

وی افزود: گام بعدی اجرای سامانه‌های اطلاعات یکپارچه در پایانه‌های مرزی برای ترانزیت است، یکی از گرفتاری‌های تجارت کشور در پایانه‌های مرزی نبود این اطلاعات یکپارچه است، تراکم و توقف زیادی در پایانه‌های مرزی داریم و همه دستگاه‌ها، رویه‌های کنترلی خود را در پایانه‌ها انجام می‌دهند که موجب توقف هزاران دستگاه کامیون در پایانه‌های مرزی می‌شود. 

اسلامی بیان کرد: در بخش بنادر، ظرفیت بنادر در ابتدای دولت یازدهم 180 میلیون تن بود و این ظرفیت در نیمه سال آینده و با پایان فرصت خدمت دولت دوازدهم از 285 میلیون تن عبور خواهد کرد، یعنی حدود 100 میلیون تن ظرفیت‌سازی در توسعه بنادر داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این ظرفیت‌سازی با رویکرد تبدیل بنادر به بنادر نسل سوم خواهد بود، در بنادر نسل سوم، بنادر فقط محل تخلیه و بارگیری نیستند بلکه محل تولید بار هم هستند. ظرفیت‌هایی در بنادر ایجاد می‌شود که به تولید محصولات صادراتی یا پردازش و فرآوری محصولات دیگری را که قابلیت عرضه به بازار داخل یا بازار صادراتی مجدد دارد در دستور کار قرار دادیم. این اقدامات از عوامل شتابدهنده به توسعه بنادر کشور بوده که اتفاق بزرگی در حوزه حمل‌ونقل دریایی و امور بنادر است؛ موضوع مهم دیگر نوسازی 1000 فروند شناور سنتی است.

اسلامی اظهار کرد: نکته مهم دیگر بحث توسعه راه‌آهن و شبکه ریلی کشور است، طبق تأکیدات قانون برنامه باید سهم راه‌آهن در جابه‌جایی‌ها به 30 درصد برسد. افزایش خطوط، افزایش ظرفیت خطوط، اتصال به مراکز تولید بار در زمره سیاست‌های  وزارت راه وشهرسازی بوده که در این راستا اقدامات زیادی صورت گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: وضعیت شبکه ریلی کشور در اول دولت یازدهم 10 هزار و 700 کیلومتر بوده و تا پایان سال آینده از 14000 کیلومتر عبور خواهد کرد. 5 استان در این دولت به شبکه ریلی متصل شد و تا پایان دولت 4 استان دیگر هم به شبکه ریلی متصل خواهند شد.

 



۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
خبرگزاری فارس |
کد خبر : ۵۳,۳۸۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید