آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
معاون وزیر راه و شهرسازی، ارتباط تصویری،همایش بین المللی دریایی هند ۲۰۲۱
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تحولات بنیادی در بنادر دنیا از نظر نحوه مدیریت، سرمایه گذاری، راهبری و نقش آفرینی در لجستیک گفت: امروزه بنادر، زمانی می توانند رقابت پذیری خود را حفظ و ارتقا دهند، که بتوانند به عنوان حلقه ای از زنجیره یکپارچه و جهانی لجستیک نقش آفرینی کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در همایش بین‌المللی دریایی هند ۲۰۲۱، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت بنادر از مدیریت ‌های دولتی و عمومی به مدیریت صاحبخانه ای و حتی خصوصی تغییر یافته که پویایی و تحرک زیادی را در این صنعت به همراه داشته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه امروزه اپراتورهای بندری معتبر ، صرف نظر از ملیت‌شان، در همه نقاط جهان برای سرمایه گذاری و راهبری بنادر تجاری حضور دارند،خاطر نشان کرد: خطوط کشتیرانی بزرگ در بنادر مختلف دنیا سرمایه گذاری‌های بندری انجام می دهند و پایانه های بندری اختصاصی خودشان را ایجاد می کنند.
راستاد با تاکید بر اینکه صنعت بندری امروزه کاملا متحول شده و کشورها باید برای حفظ و افزایش سهم بازار از حمل و نقل دریایی، خود را با این تحولات وفق دهند، افزود: درجمهوری اسلامی ایران نیز سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان مرجع و مسئول بنادر تجاری و کشتیرانی بازرگانی، تلاش کرده تا همگام با تحولات جهانی گام بردارد.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروزه کلیه بنادر ایران توسط اپراتورهای خصوصی راهبری می شوند. 
مدیرعامل سازمان بنادر با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های قابل توجه‌ بخش خصوصی در بنادر ایران، اضافه کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها نه تنها در زمینه تامین تجهیزات بنادر، بلکه در زمینه احداث روبناهای بندری همچون انبارهای نگهداری کالا اعم از سرپوشیده و روباز، سیلوهای نگهداری غلات، مخازن نگهداری مواد فله مایع، کارخانجات تولیدی و ارزش افزوده ای، خدمات لجستیکی و پشتیبانی بنادر می باشند.
330 قرارداد سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای تعریف شده است
راستاد گفت: در حال حاضر بالغ بر 330 قرارداد سرمایه‌گذاری و توسعه‌ای توسط سازمان بنادر و دریانوردی ایران با بخش خصوصی در زمینه های فوق منعقد شده است. 
وی یکی از مصادیق حضور بخش خصوصی در بنادر ایران را سرمایه گذاری و اپراتوری شرکت IPGL هندوستان در بندر چابهار عنوان کرد و اظهار داشت: در قالب این قرارداد که به صورت BOT و ده ساله است، اپراتور هندی 85 میلیون دلار برای تامین تجهیزات بندری چابهار سرمایه گذاری می کند. 
مدیرعامل سازمان بنادر و‌دریانوردی با اشاره به ورود اولین تجهیزات تامین شده توسط اپراتور هندی شامل دو دستگاه جرثقیل موبایل به بندر چابهار، گفت: امیدواریم بزودی مابقی تجهیزات تعهد شده توسط اپراتور هندی که شامل گنتری کرین و سایر تجهیزات کانتینری است وارد شود.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۰۳
کد خبر : ۵۳,۴۴۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید