آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
وزیر راه و شهرسازی، ارتباط تصویری،همایش بین المللی دریایی هند ۲۰۲۱
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه انعقاد موافقتنامه چابهار بین سه کشور ایران، افغانستان و هند روند اجرایی کمی و کیفی مناسبی دارد، گفت: تحقق کامل موافقتنامه چابهار از حیث روان‌سازی حمل ونقل و ترانزیت و از حوزه اقتصادی و تجاری، زمینه ساز تأمین منافع متقابل کشورهای عضو و رفاه عمومی مردم آن منطقه خواهد شد.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در همایش بین‌المللی روز دریایی هند ۲۰۲۱، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تصریح کرد: موقعیت جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و دریای عمان از جنوب و نزدیکی به آسیای مرکزی، روسیه و قفقاز در شمال، فرصت مغتنمی را برای بهره مندی کشورهای همسایه از اتصالات حمل و نقل و ترانزیتی منطقه‌ای و استفاده از بازارهای بزرگ موجود در این حوزه جغرافیایی، فراهم می‌سازد.
وی با بیان اینکه بندر چابهار می تواند برای همسایگان ایران مزایای رقابتی قابل توجهی در زمینه جابه‌جایی کالا ایجاد کند، افزود: بندر چابهار با اتصال به شبکه ریلی از اهمیت بالاتری در توسعه برخوردار خواهد شد و کشورهای همسایه نظیر افغانستان و آسیای میانه را با سهولت بیشتر و هزینه کمتری به آب‌های آزاداقیانوس ها متصل می‌کند.
 
افزایش ظرفیت های مواصلاتی و راههای ارتباطی به/از بندر چابهار
 
 وزیر راه و شهرسازی، یکی از برنامه های مهم جمهوری اسلامی ایران را افزایش ظرفیت های مواصلاتی و راههای ارتباطی به و از بندر چابهار عنوان کرد و اظهار داشت: با توسعه زنجیره حمل و نقل و لجستیک در بندر چابهار می توان پاسخگوی توسعه پایدار در تبدیل چابهار به یک هاب محصولات پتروشیمی و صنایع تبدیلی دیگر در منطقه بود.
وی با اشاره به مشارکت دولت و بخش خصوصی هند در برنامه توسعه فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار و تامین تجهیزات مرحله اول برای بهره برداری در این بندر، تاکید کرد: ضرورت دارد اپراتور هندی در تامین مابقی تجهیزات تعهد شده تسریع به عمل آورد. 

در بندر شهید بهشتی چابهار به دنبال کیفیت خدمات بندری هستیم
 
اسلامی افزود: ظرفیت‌های عملیاتی و زیرساختی مطلوبی در چابهار شکل گرفته است که به طور پیوسته در حال بهبود است.
وی با بیان اینکه دو دولت ایران و هند در تبدیل این ظرفیت‌ها به فرصتی برای طرفین و منطقه اهتمام و همیاری بی‌نظیری دارند، خاطرنشان کرد: ظرفیت فعلی بندر شهید بهشتی چابهار در فاز نخست ۸.۵میلیون تن است که برای ساخت و تجهیز این طرح مهم بیش از یک میلیارد دلار اعتبار هزینه شده است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در بندر چابهار به دنبال ارتقاء کیفیت خدمات بندری هستیم و توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی با کشورهای همجوار سبب پیشرفت و آبادانی هر منطقه می‌شود.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹
کد خبر : ۵۳,۴۴۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید