آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
محمد اسلامی،بندر بوشهر ، افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای دریایی و بندری بوشهر
وزیر راه و شهرسازی در جریان افتتاح پروژه‌های توسعه‌ای دریایی و بندری بوشهر از تسریع در احداث و تکمیل خط آهن شیراز-بوشهر خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، سهم بندر در جابه جایی کالا با خط آهن و بهره‌مندی مردم از آن افزایش قابل توجه‌ای خواهد یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد اسلامی در بازدید از بندر بوشهر و با بیان اینکه پهلوگیری کشتی های بزرگ و با تناژ بالا در بندر بوشهر تحول مناسبی محسوب می شود، تصریح کرد: این امر موجب شده است که عملکرد بندر بوشهر نسبت به سال گذشته با وجود شیوع کرونا رشد داشته باشد؛ این موضوع نشان می‌دهد که هدفگذاری و افزایش ظرفیت به خوبی انجام شده است.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش ظرفیت و استفاده از ظرفیت ساخت داخل در هدف‌گذاری و اولویت برنامه ها است، اذعان داشت: شرکت های کشتی سازی که در بوشهر هستند سفارش های جدیدی به آنها داده شده و قراردادهای جدیدی با آنها بسته شد تا این کارخانجات بتوانند در جهت تامین شناورهای مورد نیاز بنادر کشور که سازمان بنادر و دریانوردی سفارش داده سفارش کار داشته باشند.
پروژه راه آهن شیراز- بوشهر تامین مالی شده است
اسلامی در خصوص خط راه‌آهن بوشهر گفت: یکی از پروژه‌هایی که موفق به اخذ موافقت برای تامین مالی آن شده‌ایم پروژه راه آهن شیراز- بوشهر است که هم اکنون در فرایند انجام امور حقوقی ومالی آن هستیم تا بتوانیم هماهنگی ها را به حداکثر برسانیم و از این فعالیتی که فعلا کند و آرام آغاز شده است زودتر خارج شویم و پیمانکاران بیشتری را در قطعات اجرای این پروژه مستقر کنیم.
وی افزود: به این ترتیب بتوانیم در آینده طبق زمانبندی قطار را به شهر بوشهر برسانیم. به ویژه بندر بتواند سهم بار خود را با قطار انتقال بدهد و از این طریق شریان های استراتژیک را در حوزه ریلی را کامل تر کنیم.
اسلامی درباره تخلیه و بارگیری کالاها و پیشرفت در این حوزه، گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم توانستیم از ۱۸۰ میلیون تن ظرفیتی که بنادر کشور داشتند امروز به ۲۸۰ میلیون تن برسیم که حدود ۱۰۰ میلیون تن بنادر کشور توسعه پیدا کرده که بخشی از این توسعه در بندر بوشهر بوده است. 
ادامه افزایش عملیات تجاری در بنادر کشور
وی خاطرنشان کرد:عملیات بندری با وجود شرایط کرونا نسبت به سال گذشته افزایش ۷ درصدی را نشان می دهد و با این روندی که در توسعه صادرات داریم پیش بینی این است که روند افزایشی همچنان ادامه داشته باشد.
وزیر راه و شهرسازی افزود: آزادراه ها با سرمایه گذاری بخش غیردولتی و با توجه به حجم ترافیک توسعه پیدا می کند و شریان های محوری که پرترافیک هم هستند جذابیت سرمایه گذاری دارند؛ در ابتدای دولت یازدهم آزادراه‌ها ۲۱۰۰ کیلومتر بود وحداکثر تا نیمه سال آینده از ۳۱۰۰ کیلومتر عبور خواهد کرد.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵
کد خبر : ۵۳,۴۴۵

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید