ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ 20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
بندر چابهار به بندری مدرن و دارای استاندارد جهانی تبدیل می‌شود/ سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار/ رشد ۱۰۷ درصدی ترافیک کانتینری در بندر شهید بهشتی
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه بندر چابهار دروازه بین‌المللی تجارت در شرق ایران و بندری مهم در سطح تعاملات بین‌المللی است، گفت: در سال های اخیر اقدامات متعددی در زمینه توسعه زیرساخت ها، تکمیل فازهای اجرایی و افزایش ظرفیت عملیاتی بندر چابهار انجام گرفته است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری در ارتباط ویدئو‌کنفرانسی با همایش بین‌اللملی روز دریایی هند، اظهار داشت: با توجه به ماهیت ژئواکونومیک بندر چابهار و به منظور سرعت دادن به پروژه‌های زیرساختی، در طی 3 سال گذشته، احداث اسکله با عمق مناسب برای پهلوگیری کشتی های بزرگ، لایروبی، احداث موج شکن، احداث باراندازهای مدرن در دستور کار قرار گرفت تا بندر شهید بهشتی چابهار به بندری مدرن و مطابق با استاندارد های بین المللی شود.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به هزینه بیش از 1 میلیارد دلاری برای توسعه و تکمیل بندر چابهار، گفت: این هزینه‌ها شامل توسعه اماکن و زیرساخت های بندری در حدود 370 میلیون دلار، سرمایه گذاری شرکت های خصوصی معادل 100 میلیون دلار، تامین تجهیزات بندری بیش از 43 میلیون دلار، تامین تجهیزات استراتژیک دریایی و ارائه خدمات دریایی حدود 413 میلیون دلار و ساخت و ساز محوطه های بندری به ارزش 100 میلیون دلار بوده است. 
حجم عملیات بندری در چابهار 16 درصد رشد داشته است
معاون امور بندری و اقتصادی سلزمان بنادر تصریح کرد: شرکت هندی IPGL، به عنوان اپراتور فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار متعهد شده از منابع خود به ارزش 85 میلیون دلار، نسبت به خرید تجهیزات بندری در قالب یک قرار داد 10 ساله به صورت BOT اقدام کند.
کوهساری با بیان اینکه در مقایسه با سال‌های قبل، حجم عملیات بندری در چابهار 16 درصد رشد داشته است، افزود: در این مدت، میزان ترافیک کانتینری، رشد 107 درصدی را تجربه کرده است. 
معافیت 5 روزه هزینه انبارداری کالاهای ترانزیتی
وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی با اعمال کاهش هزینه‌های نهایی وارده بر کالا و با در نظر گرفتن تخفیف 100 درصدی بر کلیه هزینه ها و عوارض بندری، معافیت 5 روزه هزینه انبارداری کالاهای ترانزیتی و اعمال تخفیف 50 درصدی کانتینرهای ترانزیتی در مبدا و مقصد، حمایت خود را از توسعه عملیات بندری در بندر چابهار اعلام کرده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر ابراز امیدواری کرد: با عملیاتی شدن هرچه سریع‌تر قرارداد فی ما بین با اپراتور هندی، انتظار می‌رود اپراتور هندی تقاضا تامین تجهیزات مورد تعهد به ویژه گنتری کرین ها و RTG ها را در اولویت برنامه کاری خود قرار دهد.
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ ۱۴:۰۳
کد خبر : ۵۳,۴۴۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید