عمان به موافقتنامه چابهار افزوده می‌شود لایروبی نگهداری کانال دسترسی بندر بوشهر با سرعت بیشتر ادامه می یابد مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر معارفه شد رونق بنادر کشور با توسعه دریامحور محقق می شود/ تربیت جوانان متخصص در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی پیشرفت۹۰ درصدی عملیات لایروبی اسکله های بندر آبادان برگزاری موفق مانور همزمان مهار نشتی گاز آمونیاک و اطفائ حریق در بندر بوشهر کاربرد بویه ساخت داخل در حوضچه بندر شهید رجایی با موفقیت آزمایش شد/ طراحی و ساخت 101 فروند علائم کمک ناوبری بااتکا به توان داخلی قزاقستان خواستار افزایش همکاری ‌های بندری با ایران شد/ ایران می‌تواند هاب بزرگ ترانزیتی منطقه باشد/ امکان ترانزیت ۶ میلیون تن کالا به صورت ریلی به ایران دیدار مقامات بندری و ریلی قزاقستان با معاون بندری سازمان بنادر/ ایران هیچ محدودیتی در حوزه کانتینری ندارد/ ۲پیشنهاد ایران به هیات قزاق برای افزایش همکاری‌های بندری/ کاهش قابل توجه قیمت تمام شده ترانزیت از ایران برای قزاقستان چالش کمبود نیروی انسانی متخصص دریایی به راهکارهای اجرایی نیاز دارد/ برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی مجدد قانون بورسیه برای رشته‌های دریایی و دریانوردی/ اشاعه فرهنگ دریایی از طریق رسانه‌ها و درج مطالب در کتاب‌‌های درسی
وزیر بنادر، دریانوردی و آبراه های هند، بندر چابهار
وزیر بنادر، دریانوردی و آبراه های هند گفت: انتظار می رود اپراتور هندی، بهره برداری کامل از بندر چابهار را تا اواسط خرداد ماه آغاز کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مری لینک، هند در حال توسعه بخشی از بندر چابهار در سواحل جنوب شرقی ایران در امتداد خلیج عمان به عنوان راهی برای حمل کالا به ایران، افغانستان و کشورهای آسیای میانه است. 
منصوک مانداویا؛ وزیر بنادر، دریانوردی و آبراه های هند درباره تقویت تجارت منطقه ای به رویترز ا‌ظهارداشت: انتظار می رود اپراتور هندی، بهره برداری کامل از بندر چابهار را را تا پایان ماه مه (اواسط خرداد) آغاز کند؛ احتمالا در ماه آوریل یا مه برای آغاز بهره برداری کامل از بندر چابهار به ایران سفر کنم. 
وی با بیان اینکه شرکت اپراتوری هندی فعالیت خود را به صورت محدود در چابهار آغاز کرده و پتانسیل رشد در این بندر بسیار مشهود است، افزود: بندر چابهار از فوریه 2019 تا ژانویه 2021 تعداد 123 کشتی و 1.8 میلیون تن کالای فله و عمومی را تخلیه و بارگیری کرده است. این میزان بسیار فراتر از انتظارات ما بوده است، حال تصور کنید با بهره برداری کامل حجم عملیات چقدر افزایش خواهد داشت. 
مانداویا خاطرنشان کرد: بندر چابهار به عنوان نقطه اتصال منطقه برای ارائه کمک های بشردوستانه در دوران همه گیری کرونا حضور فعالی داشته است، در این میان هند به دنبال خط ریلی به طول حدود 600 کیلومتر است تا کالاها با هزینه کمتری از چابهار به افغانستان ارسال شود. 
دهلی نو همچنین پیشنهاد کرده است بندر چابهار در کریدور حمل و نقل بین المللی شمال-جنوب INSTC (اتصال بمبئی به مسکو) به عنوان نقطه اتصال درنظر گرفته شود.
۱۶ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۴۷
کد خبر : ۵۳,۴۷۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید