موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
با حضور معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر صورت گرفت:
معاون توسعه و امور زیربنایی  و عضوهیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، محمدرضا اله یار ، اسکله رو رو ریلی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی و عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه پروژه اسکله رو-رو ریلی ، پروژه ای منحصر به فرد و در زمره طرح های ملی به شمار می آید ، ضمن بررسی روند اجرای این پروژه و پیش بینی چالش های احتمالی پیش رو ، بر تلاش جهت رفع آن ها با تمام توان تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادرودریانوردی امیرآباد ؛ محمدرضا اله یار صبح امروز ( 19 اسفندماه 99) در جلسه بررسی روند اجرای پروژه رو-رو ریلی که با حضور مدیرکل مهندسی عمران سازمان بنادر و دریانوردی ، مدیرکل بندرامیرآباد ، مشاور و پیمانکار پروژه ، در محل این بندر برگزار شد با بیان اینکه هدف اصلی تشکیل این جلسه بررسی چالش های پیش رو پیمانکار و کارفرما می باشد ، بهره برداری از اسکله رو-رو ریلی را به عنوان عامل مهم توسعه حمل و نقل ریلی این بندر و منطقه و یکی از اهداف کلان وزرات راه و شهرسازی و سازمان بنادر و دریانوردی اشاره کرد.

عضو هیأت عامل سازمان بنادرودریانوردی ، تحقق حمل و نقل ترکیبی و لجستیک را به عنوان یکی از مزیت های اسکله رو-رو ریلی برشمرد و تصریح کرد علی رغم محدودیت های تحریمی ، مطالعات ، ساخت و اجرای تمامی اجزاء به کار رفته شده در این پروژه که از روش ساخت (DB) بهره می گیرد ، به دست توانمند متخصصان داخلی کشور  تهیه و تأمین شده است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی یکی از چالش های اصلی و دغدغه جاری پیمانکار را تغییر قیمت ها برشمرد و راه برون رفت از این مشکل را تنظیم جدول قیمتی مورد توافق پیمانکار و مشاور پروژه و ارسال و طرح آن در شورای عالی فنی وزارت راه و شهرسازی دانست.

اله یار در پایان سخنان خود و پیش از ورود به مباحث فنی ، بر تکمیل پروژه اصلاح پل متحرک اسکله رو-رو ریلی به عنوان اثرگذارترین محورهای مکمل کریدور شمال جنوب طبق جدول زمانبندی شده تأکید کرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد نیز در این جلسه گفت  اسکله رو-رو ریلی با بهره گیری از تجهیزات تعویض و دپوی بوژی ، با ایجاد بستری مناسب جهت حمل و نقل ترکیبی ریلی و دریایی ، می تواند ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا را در بندرامیرآباد به طور چشمگیری افزایش دهد.

محمدعلی اصل سعیدی پور با یادآوری اینکه در تأمین قطعات و اجزای مورد نیاز در ساخت اسکله رو-رو  با هماهنگی سازمان بنادرودریانوردی از ظرفیت شرکت های معتبر داخلی بهره گرفته شده است ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از این پروژه عظیم ملی ، افزایش تنوع کالا به خصوص کالاهای کانتینری و یخچالی ، افزایش ترانزیت خارجی و رشد مراودات اقتصادی با کشورهای آسیای میانه را شاهد باشیم.

لازم به ذکر است افزایش سرعت حمل بار به واسطه کاهش دفعات تخلیه و بارگیری ، کاهش خطرپذیری ، خرابی ، شکستگی و فساد کالاهای آسیب پذیر  از مزایای مهم این روش حمل و نقلی می باشد.

جلسه اسکله رو رو

جلسه اسکله رو رو

جلسه اسکله رو رو

جلسه اسکله رو رو

 

 

 

۱۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹
کد خبر : ۵۳,۵۳۴
کلیدواژه ها: معاون توسعه و امور زیربنایی و عضوهیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی ، محمدرضا اله یار ، اسکله رو رو ریلی

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید