تخلیه و بارگیری همزمان 11 فروند شناور در اسکله های بندرامیرآباد/ افزایش 10 درصدی عملیات پهلودهی شناورها در سال جاری تعیین مهلت سه ماهه برای عملیاتی شدن شناور دریاپاک در بوشهر/ روند ساخت ۱۸ شناور راهنمابر و یگان گشت بنادر ارزیابی شد دیدار مدیر و معاونین بنادر و دریانور آبادان با امام جمعه آبادان/ یکی از منابع درآمد زا در منطقه و روستاهای آبادان تردد کشتی ها است سازه های گلستان از لیست سازه های دریایی خارج می شوند/ ارسال گزارش سازه‌های ساحلی غیرمجاز به دستگاه‌های نظارتی/ بیشترین پسروی آب خزر در گلستان اتفاق افتاد گام موثر سازمان بنادر در راستای توسعه حمل‌ونقل دریایی بین‌المللی/ حمایت مالی ویژه از فعالان اقتصادی علاقمند به صنایع دریایی/ شناورهای رو-رو در دریای خزر و شناورهای باری در خلیج فارس؛ شناورهای هدف سازمان بنادر/ حمایت صنایع دریایی و دریانوردی در راستای تاکیدات مقام معظم رهبری افزایش 16 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر اروندکنار کامیون‌های حامل کمک‌های بنادر و دریانوردی شهید باهنر راهی مناطق زلزله‌ زده شد رشد 395 درصدی واردات کاغذ به بندر نوشهر در سال جاری نشست مشترک معاونان وزرا برای تسریع در خروج کالاهای اساسی از بندر امام(ره)/ تدوین برنامه عملیاتی جامع و ضربتی برای خروج کالاهای اساسی طرح جدید کشتی باری با پیشرانه بادی در فرانسه
انجمن بین المللی مالکان کشتی، استفاده از سوخت های کم کربن
انجمن بین المللی مالکان کشتی، مکانیزمی جهانی برای یکسان سازی هزینه استفاده از سوخت های کم کربن و سوخت های فسیلی سنتی را پیشنهاد می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اکزکتیو، انجمن بین المللی مالکان کشتی، از دولت ها و صنعت حمل و نقل می خواهد که برای حمایت از بهره برداری صنعت از سوخت های جدید سازگار با محیط زیست با یکدیگر همکاری کنند.
سادان کپتانوغلو؛ رئیس انجمن بین المللی مالکان کشتی می گوید: برای حمایت از استفاده از سوخت های کم کربن و ایجاد زمینه های بهره برداری برابر در این صنعت، باید یک قانون جهانی برای اقدامات مبتنی بر بازار وجود داشته باشد.
طبق گفته هیئت مدیره این انجمن، یکی از روش هایی که می توانیم فناوری استفاده از سوخت های کم کربن را متداول تر کنیم، به کارگیری تمهیدات مبتنی بر بازار است. ما به مکانیزمی نیاز داریم که هزینه استفاده از سوخت های کم کربن و سوخت های فسیلی سنتی را یکسان کند.
انجمن بین المللی مالکان کشتی معتقد است همسان سازی هزینه می تواند باعث نوآوری شود، زیرا بازار بالقوه رشد می کند و سرعت نصب زیرساخت های مورد نیاز را افزایش می دهد. اما تا زمانی که استفاده از سوخت های سنتی به طور چشمگیری ارزان تر است، بسیاری از نهادها و شرکت ها از بهره برداری از سوخت های کم کربن دلسرد می شوند و شرکت های پیشگام در این زمینه با ضعف رقابتی قابل توجه روبرو خواهند شد.
به گفته کاپتنوغلو، سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)بستر مناسبی برای بحث در مورد یک مجموعه قوانین جهانی برای یکسان سازی هزینه سوخت های جدید است، مهم این است که بحث اکنون آغاز شود تا صنعت بتواند به موقع به اهداف کاهش انتشار CO2 برسد.
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۳۰
کد خبر : ۵۳,۵۴۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید