20 میلیارد دلار طی 4 سال در پروژه‌های ریلی و بندری سرمایه گذاری می شود/ سیاست راهبردی وزرات راه برای استفاده از ظرفیت ترانزیتی و لجستیکی کشور نگرش نهادها و سازمان‌ها باید از اقتصاد زمینی به اقتصاد دریامحور تغییر کند/ سیاست جدی مجلس برای پررنگ کردن نقش دریا در برنامه هفتم و بودجه ۱۴۰۲ صنعت دریایی کشور، هرگز، حرکت رو به عقب نداشته است/ برنامه‌ریزی برای به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید در لجستیک و هوشمندسازی بنادر وضعیت دریایی کشور با قانون مدیریت خدمات کشوری منجمد شده است/ مشکل نیروی انسانی حوزه دریایی در برنامه هفتم توسعه و قانون بودجه 1402 حل شود/ سازمان بنادر به عنوان محور دریایی باید اختیار عمل داشته باشد اقتدار آینده کشورها به مدیریت دریا، بستگی دارد/ امنیت غذایی به امنیت دریا گره خورده است ضروت حمایت ویژه دولت و مجلس از مقوله دریا/ اقتصاد دریایی، گره گشای اقتصاد کشور است/ روی ایجاد بندر راهبردی جاسک تمرکز کنیم توسعه دریانوردی می‌تواند اقتصاد ایران را به ثبات برساند/ نیروی متخصص و نوسازی ناوگان ۲ عامل اصلی توسعه دریانوردی کشور/ دریانوردی زودبازده‌ترین مسیر سرمایه گذاری در اقتصاد دنیا است با حضور وزیر راه و شهرسازی از دریاییان نمونه کشور قدردانی شد/ اسامی 42 دریایی نمونه در سال 1401 یک افسر ارشد دریایی کشور : دریانوردی؛ شغلی مقدس، سخت و مظلومانه است/ توسعه ناوگان حمل‌ و نقل دریایی، موقعیت دریانوردی کشور را ارتقاء می‌بخشد تخلیه و بارگیری 23 میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در بندر امام (ره) / افزایش 65 درصدی ترانزیت خارجی، 57 درصدی ترانشیپ و 27 درصدی کابوتاژ در بندر امام خمینی طی بازه زمانی شش ماهه
پایان کار مطالعات احداث بندر سبز خزری گمیشان
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان از پایان کار مطالعات احداث بندر سبز خزری گمیشان خبرداد و گفت: طبق برآوردهای اولیه، احداث بندر سبز گمیشان ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اله یار اسعدی اظهار داشت: استان گلستان با بیش از 100 کیلومتر ساحل و دریا دارای دو بندر گردشگری گز و ترکمن و یک بندر در شرف تاسیس خواجه نفس است.
مدیر بنادر و دریانوردی استان گلستان افزود: در دهه هفتاد ، ۲ بندر، گز و ترکمن با کاربری گردشگری و تجاری احداث شد اما متاسفانه پس از پسروی آب دریا دچار مشکلاتی شد و  به همین علت، سازمان بنادر، مجوز لازم را برای ایجاد بندر خواجه نفس را برای بخش خصوصی صادر کرد که عملیات احداث به دلیل جابجا شدن سرمایه گذار با وقفه روبرو شد اما سرانجام در دو سال اخیر سرمایه‌گذار جدید وارد استان شد و هم اکنون پروژه بیش از ۲۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
اسعدی گفت؛ هم اکنون حوضچه آرامش بندر خواجه نفس درحال لایروبی است و درسال آینده نیز کانال ایمنی دردستور کارلایروبی قرار خواهد گرفت. 
به گفته وی ، در سفر اخیر معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، رئیس و نایب رییس کمیسیون عمران مجلس  به استان مقرر شد حمایت های مطلوبی از بخش خصوصی در خواجه نفس صورت گیرد.
اسعدی اضافه کرد: امیدواریم با حمایت کمیسیون عمران مجلس و سازمان بنادر در دو سال آینده فاز اول بندر خواجه نفس به بهره‌برداری برسد.
وی ادامه داد: مطالعات بندر سبز گمیشان هم انجام شده و با توجه به مصوبه دولت مبنی بر واردات چوب از گلستان مقرر شد به عنوان پروژه اولویت‌دار در دستور کار قرار گیرد.
اسعدی عنوان کرد: طبق ّبرآوردهای اولیه بندر سبز گمیشان هزار و 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
وی در خصوص احیای بندر ترکمن هم گفت: در جلسه ای که در این خصوص برگزار شده بود مقرر شد مطالعات هیدروگرافی ظرف ۲ ماه آینده از سوی سازمان بنادر انجام شود  اما با توجه به اینکه بندر در خلیج گرگان واقع شده قطعا نگاه گردشگری خواهد بود.
مدیر بنادر و دریانوردی گلستان در مورد بندرگز هم گفت: با توجه به اینکه این بندر قبلاً به سازمان همیاری ها و شهرداری ها واگذار شده لذا با تصمیم استاندار ، قرار شد این بندر به شورای شهر و شهرداری واگذار شود و مطالعات آن هم به صورت گردشگری و با رعایت نکات زیست محیطی خواهد بود.
۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۲۱:۱۰
کد خبر : ۵۳,۵۵۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید