آینده روشن و رو به رشد مجتمع بندری انزلی/ بنادر انزلی و کاسپین مکمل یکدیگر هستند آغاز عملیات خارج سازی 6فروند مغروقه آبراه اروند و خور موسی بزرگترین بنادر پاکستان را بشناسید ابقاء ایران به عنوان عضو اصلی شورای بین‌المللی هیدروگرافی تا سال ٢٠٢٣/ تقدیر از سازمان بنادر و دریانوردی ایران برای تولید یکصد نقشه الکترونیکی دریانوردی بین‌المللی لزوم توسعه تجارت دریایی و بندری ایران با جهان/ نگاه ویژه به توانمندی‌های داخلی کشور در راستای توسعه دریایی و بندری تأثیر چالش های بنادر چین بر روی صنعت کشتیرانی جهان و جابجایی کالا قرائت گزارش تأخیر چندماهه در ترخیص کالاهای اساسی پهلوگیری ۴ فروند کشتی حامل کالای اساسی در بندر شهید رجایی «دریا» بهترین فرصت برای فعالیت اقتصادی است/ ضرورت ایجاد شهرک‌های اقماری در نزدیکی بنادر و سواحل/ 75 درصد جمعیت کشور به نزدیکی سواحل سوق پیدا کنند تخلیه و بارگیری بیش از 976 هزار تن فرآورده‌های نفتی در بندر امام(ره) از ابتدای سال/ رشد 336 درصدی ترانزیت نسبت به سال قبل
اعمال بسته‌های حمایتی سازمان بنادر در قراردادهای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی/ تدوین و بازنگری قراردادهای بندری و مدیریت بهینه آنها/ تسریع در خروج کالاهای متروکه از بنادر
عضو هیات عامل و معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی از اعمال بسته‌های حمایتی در قراردادهای سرمایه‌گذاری در بنادر توسط بخش خصوصی خبر داد و گفت: برای انعقاد قرارداد سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی، مواردی چون توان مالی شرکت طرف قرارداد، دریامحور بودن ماهیت فعالیت شرکت و عدم مغایرت واگذاری‌ها با اسناد بالادستی مدنظر خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، فرهاد منتصر کوهساری با اشاره به تدوین و بازنگری قراردادهای بندری و مدیریت بهینه این قراردادها، تصریح کرد: نظارت بر اجرای تعهدات شرکت‌های سرمایه‌گذار به ویژه در زمینه تأمین تجهیزات غیراستراتزیک و برنامه‌ریزی برای رفع کمبود تجهیزات در بنادر از طریق ظرفیت مازاد در بنادر دیگر از مهم‌‌ترین رویکردها در حوزه بندری است.
وی با اشاره به ساماندهی و بهینه سازی فعالیت‌های بندری، اظهارداشت: برای این منظور، شاخص‌های ارزیابی و سنجه‌های فعالیت شرکت‌های دریایی و بندری جهت رتبه بندی‌ها، تهیه خواهد شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر با تاکید بر الزام شرکت‌های ترمینال اپراتور به بازاریابی و توسعه بازار به منظور افزایش بهره‌وری و ترافیک در ترمینال‌های در دست بهره‌برداری و افزایش درآمد، افزود: اجرایی‌سازی تعرفه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ از ابتدای سال آتی، از اهم برنامه سال آینده محسوب می شود.
وی با اعلام اینکه اجرایی سازی قرارداد اپراتور واحد ریلی در بنادر ریل پایه را با جدیت پیگیری خواهیم کرد، اضافه کرد: تسریع در خروج کالا‌های متروکه و اساسی در بنادر، یکی از رویکردهای جدی سازمان بنادر است.
کوهساری با تأکید بر توجه به ایمنی و زیبا سازی محوطه‌های بندری، خاطرنشان کرد: لازم است تا مدیران بنادر به مواردی چون صفافی و چیدمان مناسب کالا؛ تنظیفات صحیح تجهیزات محوطه بندری و نصب علائم و تابلوهای هشدار دهنده در محوطه‌های بندری توجه و اهتمام ویژه داشته باشند.
 
کاهش تخلیه و بارگیری کالا در تمام بنادر دنیا
 
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاثیرات منفی ویروس کرونا بر حمل و نقل جهانی کالا و بیان کاهش متوسط ۱۶ درصدی عملکرد بنادر چین و افت ۶ درصدی عملیات در بندر جبل‌علی امارات، اظهار داشت: به دنبال شیوع و انتشار بیماری کرونا، فرصت‌های تجاری در صنعت دریانوردی کاهش قابل توجهی پیدا کرد و همچنین نرخ بهره‌برداری از امکانات و زیرساخت‌ها، به عنوان مثال در چین، بین ۲۰ تا ۵۰ درصد نزول داشت.
وی با اشاره به کاهش متوسط ۱۵ درصدی ورود هفتگی کشتی‌ها به بنادر در اروپا، خاطرنشان کرد: به دنبال گسترش ویروس کووید ۱۹، خط کشتیرانی اروپا به چین حدود ۵۱ درصد؛ خط کشتیرانی چین به اروپا ۳۲ درصد؛ مسیر اروپا به آمریکا ۳۰ درصد و مسیر آمریکا به اروپا حدود ۳۸ درصد کاهش تردد داشته است.
 
عدم استفاده قابل ملاحظه از ظرفیت عملیاتی بنادر
 
کوهساری درباره تاثیرات همزمان تحریم و کرونا بر حمل و نقل دریایی ایران، گفت: عدم استفاده قابل ملاحظه از ظرفیت عملیاتی بنادر؛ توقف کامل ترافیک در بخش گردشگری و مسافرت دریایی و وجود ۵۶ درصد ظرفیت خالی و بلااستفاده با وجود ۲۶۰ میلیون تن ظرفیت در بنادر بازرگانی، از مهم‌ترین تاثیرات منفی تحریم و کرونا بر حمل و نقل دریایی کشور محسوب می‌شود.
۲۹ اسفند ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷
کد خبر : ۵۳,۶۵۰

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید