آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
هشتاد و چهارمین ،اجلاس شوراهای انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی (پیانک)،محمدرضا اله‌یار
در هشتاد و چهارمین اجلاس شوراهای انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی (پیانک) ، محمدرضا اله‌یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی، به عنوان رئیس کمیسیون همکاری بین‌الملل این انجمن انتخاب شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، هشتاد و چهارمین اجلاس شوراهای انجمن جهانی زیرساخت های حمل و نقل آبی(PIANC)با حضور نمایندگان همه کشورهای عضو، چهار فروردین ماه 1400 و با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد.
در این اجلاس با توجه به فعالیت‌های شاخص، سوابق و تجارب ارزشمند محمدرضا اله‌یار؛ معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در زمینه مهندسی و مدیریت سواحل، بنادر و به ویژه مناسبات بین‌الملل و نیز برگزاری موفق همایش دو سالانه بین المللی سواحل، بنادر و سازه‌های دریایی (ICOPMAS) و جایگاه ویژه این همایش در منطقه و در سطح بین الملل، برنامه‌های پیشنهادی وى و سایر نامزدهاى کشورهای عضو انجمن بررسی که در پایان با اکثریت آرا به عنوان رییس کمیسیون همکاری بین‌الملل پیانک انتخاب و طی حکمی این سمت با امضای رییس و دبیر کل انجمن ابلاغ شد‌.
انجمن جهانی زیر ساخت‌های حمل و نقل آبی (PIANC) به عنوان قدیمی ترین انجمن دریایی جهان در سال ۱۸۸۵ در کشور بلژیک تأسیس شده است و با بیش از 2500 عضو حقیقی، حقوقی و واجد شرایط در 65 کشور پیشرفته، مرجعیت علمی و ترویج علوم حمل و نقل آبی از طریق تهیه گزارش هاى تخصصی معتبر و دستورالعمل های اجرایی را دستور کار خود قرارداده و مهم ترین هدف آن، ارتقای دانش علمی و فنی در زمینه زیرساخت های حمل و نقل آبی است.
گفتنى است، جمهوری اسلامی ایران در زمینه موضوعات مهندسی و مدیریت سواحل، مهندسی دریایی، طراحی و اجرای سازه ها و تجهیزات بندری و دریایی از جایگاه بسیار ممتازی در منطقه و سطح بین الملل برخوردار و قابلیت صدور خدمات فنی و مهندسی به سایر کشورها را دارا است و به دست آوردن این کرسی مهم فرصت مغتنمی جهت ارایه بیش از پیش دستاوردهای ملی و ارتقا جایگاه جمهوری اسلامی ایران در مجامع تخصصی بین المللی خواهد بود.
۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۰:۳۹
کد خبر : ۵۳,۷۳۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید