موانع حمل یکسره کالا از بندر امام رفع شود/ روند حمل کالاهای وارداتی و صادراتی از خوزستان تسریع می شود/ فرآیندهای کاذب و دست و‌پاگیر در حوزه های مدیریتی و قانونی باید شناسایی و رفع شود بزرگترین بنادر آفریقای جنوبی را بشناسید کارنامه درخشان سازمان بنادر در پایداری تجارت دریایی کشور و مدیریت تحریم/ تأکید بر مکانیزه‌سازی و ارتقای خدمات به ذینفعان/ برون‌سپاری خدمات دریایی با دقت و قوت پیگیری می‌شود استفاده از پهبادها برای مانتیور امنیت بندر آنتروپ نجات خلبان هواپیمای تفریحی توسط تیم جستجو و نجات دریایی بندر نوشهر حمل یکسره بیش از ۸ هزار تن کالای اساسی از بندر چابهار ورود کالای ملوانی به بندر خرمشهر ارتقاء ایمنی بنادر صیادی با تعامل سازمان بنادر و سازمان شیلات/ به‌روزرسانی جرایم قانون حفاظت از دریاها و رودخانه های قابل کشتیرانی در برابر آلودگی نفتی ظرفیت بنادر بازرگانی کشور 260 میلیون تن است/ بنادر ایران می‌تواند هاب‌ ترانشیپی منطقه شود رتبه بیست و ششم کشور در صید و صیادی جهان/ تحقق بومی‌سازی دانش پرورش ماهی در قفس
پیامدهای ،بسته شدن کانال سوئز،‌ترافیک سنگین شناورها
پیش بینی می شود با توجه به بسته شدن موقتی کانال سوئز ، ترافیک کشتی ها در بنادر مقصد در سه ماهه دوم سال 2021 افزایش قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریتایم اگزکتیو، کشتی باری Ever Given که باعث مسدود شدن بخش جنوبی کانال سوئز شده بود، هم اکنون در دریاچه Bitter lake برای بررسی میزان خسارت های وارده به این کشتی لنگر انداخته است.
در حال حاضر تردد مجدد کشتی ها در این کانال از سرگرفته شده است اما این پایان ماجرا نیست. به دلیل مسدود بودن کانال سوئز در چندروز گذشته، ترافیک سنگینی از شناورها در این کانال ایجاد شده است که پیش بینی می شود عبور همه آنها حداقل 10 روز زمان نیاز داشته باشد. 
پس از آن، بنادر مقصد این کشتی ها با حجم بالای کشتی های ورودی به طور همزمان روبه رو خواهند شد که چالش های بیشتری را ایجاد خواهد کرد.
احمد بشیر؛ رئیس تیم اجرایی خطوط کشتیرانی مرسک در این باره اظهار داشت: مدتی طول می کشد تا تأثیرات این حادثه کاملاً رفع شود؛ علاوه بر ترافیکی که به دلیل بسته شدن موقت کانال ایجاد شده است، به زودی شاهد ترافیک کشتی هادر بنادر مقصد نیز خواهیم بود.
رئیس تیم اجرایی خطوط کشتیرانی مرسک، در مورد پیامدهای این حادثه، گفت: انتظار می رود این حادثه منجر به محدود شدن ظرفیت و فشار مضاعفی بر شبکه های حمل و نقل و بنادر تا سه ماهه دوم سال نشود.
تحقیقات در مورد علت این حادثه آغاز شده است و بازسازی های اولیه تحلیلگران حاکی از احتمال  تاثیر باد است که باعث کشیده شدن شناور در هنگام حرکت در کناره کانال شده است. یک پایلوت باتجربه کانال سوئز در این خصوص به واشنگتن پست گفت که شناورهای جدید کلاس Megamax بیشتر از کشتی های باری کوچکتر تحت تأثیر باد قرار می گیرند.
۱۴ فروردین ۱۴۰۰ ۱۶:۳۱
کد خبر : ۵۳,۷۶۲
کلیدواژه ها: پیامدهای ،بسته شدن کانال سوئز،‌ترافیک سنگین شناورها

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید