آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
برنامه ،ترکیه، توسعه کانال استانبول
دولت ترکیه طرح توسعه کانال استانبول در این کشور با هزینه 9.2 میلیارد دلار را تصویب کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریلینک، مورات کوروم، وزیر محیط زیست ترکیه اعلام کرد که این کشور طرح های توسعه یک کانال عظیم در حاشیه استانبول را تصویب کرده است، پروژه ای که به دلیل تأثیرات زیست محیطی اخیرا مورد انتقاد قرار گرفته است.
طرح توسعه این کانال یک سال پس از برگزاری اولین مناقصه ترکیه برای بازسازی دو پل تاریخی در بزرگترین شهر خود اعلام شد، جایی که قرار است کانال 45 کیلومتری استانبول با حمایت رئیس جمهور این کشور، حفر شود.
وزیر محیط زیست ترکیه در توییتی نوشت: ما برنامه های توسعه پروژه کانال استانبول را تصویب و آنها را برای انجام مشاوره های نهایی ارائه کرده ایم؛ ما به سرعت گام هایی برای ظرفیت سازی در کشور با کانال استانبول بر خواهیم داشت.
این کانال دریای سیاه در شمال استانبول را به دریای مرمره در جنوب این شهر متصل می کند و هزینه آن 75 میلیارد لیر (9.2 میلیارد دلار) برآورد می شود.
دولت ترکیه عنوان کرده است که کانال استانبول ترافیک حمل و نقل در تنگه بسفر، یکی از پرترددترین گذرگاه های دریایی جهان را کاهش می دهد و از بروز حوادث مشابه مسدود شدن کانال سوئز جلوگیری می کند.
با این وجود بسیاری از فعالان محیط زیست انتقاداتی در مورد این پروژه مهم زیربنایی داشته و معتقدند که این کانال ویرانگر محیط زیست است و منابع آب شیرین اطراف شهر 15 میلیون نفری استانبول را آلوده می کند.
۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ۱۸:۲۸
کد خبر : ۵۳,۷۷۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید