آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
اجرای موفق ،تعویض انرژی،کابل های ترولی جرثقیل،بندر شهید رجایی
عملیات تعویض انرژی چین(Energy Chain) و کابل های ترولی جرثقیل کانتینری شماره 18 بندر شهید رجایی با تلاش متخصصان داخلی موفقیت آمیز انجام شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، معاون فنی و نگهداری اداره ‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اعلام این مطلب گفت: در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و مقابله با شرایط متاثر از تحریم ها، مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهره گیری از دانش بومی و استفاده از محصولات داخلی در بسیاری از زمینه ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری به توفیقات قابل توجهی دست یافته است. 
محمدرضا پور رجبی خاطر نشان کرد: چنین رویکردی به ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی باعث کاهش خروج ارز از کشور شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیر تجهیزات استراتژیک بندری اظهار داشت: بر همین اساس، پروژه تعویض انرژی چین وکابل کشی سیستم ترولی و راه اندازی گنتری کرین شماره 18 در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، طی 30 روز کاری و در ارتفاع 50 متر از سطح زمین و دریا با موفقیت به پایان رسید.
پور رجبی اعتبار اجرای پروژه جرثقیل ابر سازه یکهزار و 700 تنی را رقمی بالغ بر 40 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با رعایت الزامات ایمنی طی 2 هزار نفر ساعت کار به انجام رساندند.
شایان ذکر است؛ با برخورداری از پیشرفته‌ترین پایانه ها و تجهیزات کانتینری و برخورداری از 30 دستگاه گنتری کرین انجام 85 درصد کل آمار جابجایی کالاهای کانتینری کشور را  برعهده دارد .
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶
کد خبر : ۵۳,۷۸۹

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید