آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
تعرفه ،هزینه ورود کشتی ها،سوخت گاز طبیعی ،هیدروژن،بنادر ژاپن
بنادر یوکوهاما، کاوازاکی و توکیو در ژاپن ، در راستای حمایت از کاهش آلودگی ها، تعرفه و‌ هزینه ورود برای کشتی های با سوخت LNG و هیدروژن را حذف می کنند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از سیفتی فور سی، در راستای تلاش برای قرار دادن ژاپن به عنوان پیشرو در نسل بعدی شناورهای سازگار با محیط زیست و تحقق اهداف این کشور برای انتشار آلاینده های کمتر، بنادر توکیو برنامه ای برای تشویق کشتی هایی که از سوخت های جایگزین استفاده می کنند، درنظر گرفته است.
از آوریل 2021 و برای پنج سال آینده، هزینه ورودی بندر برای همه کشتی هایی که از گاز طبیعی مایع (LNG) به عنوان سوخت استفاده می کنند و همچنین کشتی های دارای موتور دوگانه سوز که با سوخت کم گوگرد کار می کنند، دربنادر توکیو رایگان خواهد بود. 
برای تثبیت بیشتر موقعیت منطقه به عنوان یک هاب LNG، این طرح همچنین شامل معافیت هزینه برای کشتی های حامل سوخت LNG نیز خواهد بود.
مشوق های درنظر گرفته شده در بنادر یوکوهاما، کاوازاکی و توکیو ارائه می شود. از میان انواع شناورهایی که انتظار می رود از این برنامه منحصر به فرد استفاده کنند، شناورهای جدید حمل اتومبیل با سوخت LNG هستند. 
در حال حاضر کشتی های بزرگتر از 700 تن ملزم به پرداخت هزینه ورود به بندر بوده در حالی که کشتی های کوچکتر از هزینه ها معاف هستند؛ این طرح می تواند کمک شایانی برای کشتی های بزرگتر باشد.
همچنین با تمرکز بر روی نسل بعدی سوخت های دریایی، مقامات ژاپنی اعلام کردند که برنامه معافیت هزینه ها شامل سوخت هیدروژن که هنوز در حال توسعه است نیز می شود. این طرح شامل کشتی هایی است که از سلول های سوختی هیدروژن استفاده می کنند؛ معافیت هزینه برای کشتی های دارای سوخت هیدروژن نیز به مدت پنج سال ادامه خواهد داشت.
۱۷ فروردین ۱۴۰۰ ۱۳:۴۹
کد خبر : ۵۳,۷۹۲

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید