آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
سازمان بنادر، فعالیت هاى،صف مقدم،رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس
رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى، سازمان بنادر و دریانوردى را در صف مقدم فعالیت هاى اقتصادى کشور توصیف کرد و گفت: پسکرانه بنادر باید به محل فعالیت هاى تولیدى و ارزش افزوده اى، به منظور رونق اقتصادى کشور تبدیل شود.
مجتبى یوسفى در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانى سازمان بنادر و دریانوردى، با اشاره به شعار سال ١٤٠٠ مبنى بر "تولید، پشتیبانى ها و موانع زدایى ها"، اظهار داشت: به صراحت باید اعلام کرد که سازمان بنادر و دریانوردى؛ در صف مقدم قرار دارد و چه در حوزه بندرى و چه در حوزه دریایى نقش بسزایى در بهبود وضعیت اقتصادى کشور خواهد داشت.
 
وى ادامه داد: تولید در پسکرانه بنادر نیازمند تغییر نگاه است و باید به صورت ویژه در زمینه برنامه ریزى، زیرساخت ها، امکانات و تجهیزات در بنادر اقدام کرد تا در این راستا به اهداف ترسیم شده دست پیدا کنیم.
 
رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى با تاکید بر اینکه باید با اصلاح نگاه، پشتیبانى، حمایت، ارائه تسهیلات، رفع موانع و اصلاح قوانین به سمت تکمیل زنجیره ارزش افزوده در پسکرانه بنادر حرکت کنیم، عنوان کرد: بنادر نباید محلى براى دپوى کالا باشند، بلکه آن ها هماهنگ کننده صادرات و واردات هستند و باید مجموعه هاى تصمیم گیر نظیر وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزى و بانک مرکزى  شرایط بهتر و مطلوب ترى را در بخش تولید رقم بزنند.
یوسفى ادامه داد: دپوى کالا عملا افزایش قیمت براى مصرف کننده را به همراه دارد و نیازمند آن هستیم که از نگاه سنتى فاصله بگیریم و با ایجاد فعالیت هاى ارزش افزوده اى و تولیدى در پسکرانه بنادر آن ها را به محلى براى رونق اقتصادى کشور تبدیل کنیم. 
وى با اشاره به اینکه باید از ظرفیت بخش خصوصى به منظور تکمیل زنجیره تولید و تبدیل مواد خام به مواد مصرفى نهایى استفاده کرد، گفت: تنها راهکار ما این است که در بخش صادرات به خودکفایى برسیم و در چشم اندازهاى توسعه اى کشور،  پایانه هاى صادراتى داشته باشیم.
رییس کمیته بنادر و دریانوردى مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه ایجاد فرصت براى بخش خصوصى باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: ضرورت دارد، تخلیه و بارگیرى مدرن داشته باشیم و از تجهیزات و امکانات مدرن در بنادر بهره ببریم و بتوانیم علاوه بر افزایش سرعت تخلیه و بارگیرى، به کاهش دموراژ کمک کنیم.
یوسفى با تاکید بر اینکه با کمبود قانون مواجه نیستیم بلکه تورم قانون داریم، خاطرنشان کرد: مجلس شوراى اسلامى به عنوان تصمیم ساز و تصمیم گیر در حوزه قانونگذارى و مانع زدایى مى تواند کمک شایانى به موانع زدایى ها در حوزه تولید داشته باشد.
وى افزود: باید دستگاه هاى اجرایى و دولتى به عنوان مجرى که عملا ٩٠ درصد منابع و نیروى انسانى را در اختیار دارند، موانع تولید را اعلام کرده تا با اصلاح و حذف قوانین، شاهد پالایش قوانینى باشیم که در حوزه تولید ایجاد مانع کرده اند.
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳
کد خبر : ۵۳,۷۹۶

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید