آزادسازی بیش از ۳۱ هزار متر نوار ساحلی مازندران طی سه سال گذشته طرح جدید شرکت کشتیرانی فنلاندی برای ساخت کشتی هایی با آلایندگی صفر ساخت شناورهای بدون سرنشین اطفاء حریق/ افزایش ایمنی عملیات امداد و نجات در دریاها پهلوگیری 2 کشتی حامل روغن خوراکی در بندر شهید رجایی/ 5 کشتی حامل کالاهای اساسی طی روزهای آینده وارد بندر می شود بنادر؛ بخش مهمی از پازل توسعه اقتصاد ایران است/ تولید در پسکرانه بنادر قیمت تمام شده کالا را کاهش می‌دهد رشد ۳۹۰۰ درصدی تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر نوشهر در دو هفته اول ۱۴۰۰/ پایان عملیات اجرایی نخستین سایت اختصاصی ترمینال کانتینری رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای غیرنفتی در بنادر غرب هرمزگان/ افزایش 60 درصدی صادرات غیرنفتی در سال 99 سرمایه‌گذاری موتور تولید در پسکرانه بنادر را روشن می‌کند/ همراهی مجلس برای پشتیبانی‌ و رفع موانع تولید در پسکرانه بنادر عملیات عبور و مرو در کانال سوئز به حالت عادی برگشته است بهره برداری از اولین کشتی باری بدون آلایندگی با پیشران بادی - هیدروژنی از سال ۲۰۲۴
آزمایش، سوخت بیودیزلی،شرکت کشتیرانی کانادایی
شرکت کشتیرانی کانادایی Steamship Lines سوخت بیودیزل را بر روی کشتی های خود در سال 2021 برای کاهش اثرات زیست محیطی آلاینده ها آزمایش می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی به نقل از مریلینک،  شرکت کشتیرانی کانادایی Steamship Lines (CSL)  مستقر در مونترال گفت که در فصل جدید ناوبری 2021 ، بیودیزل نسل دوم را بر روی نیمی از ناوگان خود آزمایش خواهد کرد.
این آزمایش ها که به دنبال تست سوخت بیودیزل B100 بر روی موتورهای اصلی دو کشتی CSL در سال گذشته انجام می شود، در راستای بهره وری از سوخت های سبز و فناوری ها موجود برای کاهش انتشار آلاینده ها است.
بسیاری از شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی به دنبال کاهش میزان انتشار آلاینده های کشتی های خود و استفاده از سوخت های زیستی پاک تر هستند که مقدار بسیار کمی گوگرد و CO2 داشته باشد.
لوئیز مارتل؛ رئیس و مدیر عامل گروه CSL، گفت: جایگزینی سوخت فسیلی با بیودیزل در کشتی ها نیازمند هیچ تغییری در تجهیزات موجود نیست و یک منبع سوخت مناسب با کربن خنثی برای چرخه عمر کشتی فراهم می کند. این همان چیزی است که سوخت های زیستی را به گزینه ای بسیار جذاب برای کاهش اثرات محیطی تبدیل می کند و ما مشتاق ادامه آزمایش آنها و سایر راه حل هایی هستیم که پتانسیل کمک به پاک شدن هوا و آبراه ها را دارند.
طبق اهداف تعیین شده ملی کانادا تحت موافقتنامه آب و هوایی پاریس با هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا 35 درصد تا سال 2030، CSL در حال ساخت کشتی های کارآمد تر، سرمایه گذاری در زمینه تحقیق و توسعه و نوآوری و بررسی و آزمایش فناوری های جدید سوخت ها است.
۱۸ فروردین ۱۴۰۰ ۱۸:۱۹
کد خبر : ۵۳,۸۰۱

ارسال نظرات

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید